RE: [Friesland-genealogy] Carel Puis

  • blauwe- parel
    Message 1 of 6 , Sep 25, 2013
      Dag Wolter,

      Karel Poiesz
      geb. 05-04-1823 te Sneek
      ov. 22-05-1895 te Sneek

      Op Tresoar is meer te vinden.
      Uiteindelijk komt deze naam Poiesz uit Ibbenburen, Duitsland.

      Kan dit jouw Carel zijn ???

      Margaret

      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      From: sw1234@...
      Date: Wed, 25 Sep 2013 17:42:10 +0200
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] Carel Puis

      Hallo Wolter,

      Zoek in de rolboeken maar eens met de achternaam die Anton suggereerde (Poiesz) je vindt dan nog negen vermeldingen.

      Met vriendelijke groeten,

      Sake Wagenaar

      Op 25-9-2013 17:36, Sake Wagenaar schreef:
      Dag Wolter,

      Volgens het rolboek van de arrondissementsrechtbank van Heerenveen, woonde hij ten tijde van zijn veroordeling in Sneek:
      http://www2.tresoar.nl/rolboeken/foto.php?id=261629&image=Heerenveen/18_01_112/18_01_112_0142.jpg&z=100

      Je zou eens in het bevolkingsregister van Sneek kunnen kijken.

      Met vriendelijke groeten,

      Sake Wagenaar

      Op 25-9-2013 16:41, w.smit38@... schreef:

      Goedemiddag,

      Al jaren zoek ik naar mijn Friese voorouders Puis.
      Op de site "altijd strijdvaardig" van Anton Musquetier staat onder de rubriek "Rechterlijk Archief", dat op 19-09-1865 Carel Puis is veroordeeld wegens belediging van een persoon.

      Van deze Carel Puis kan ik helemaal niets vinden, noch bij Tresoar, noch bij Wiewaswie.
      Wie helpt mij?

      Vriendelijke groet,
      Wolter