RE: [Friesland-genealogy] graven Heerenveen

  • jann
    Message 1 of 14 , Sep 5, 2013
      Wie zoek je?
      Mijn mem was ook n de jong. Misschien weet mijn vader meer. Groetjes,jantsje

      Message 2 of 14 , Sep 9, 2013
        Het gaat niet om de familie de Jong maar de Boer,

        Tjeerd de Boer, Goutje de Boer, Hotske de Boer-Mobach en Ale de Boer

        Mijn mem was ook n de jong. Misschien weet mijn vader meer. Groetjes,jantsje

        Message 3 of 14 , Sep 9, 2013
          Dag Johan,

          Dank, ik zal eens informeren in oudeschoot.

          gr.
          Gerard

          Message 4 of 14 , Sep 9, 2013
            Oke

            To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
            From: dejonggerard@...
            Date: Mon, 9 Sep 2013 01:19:20 -0700

            Message 5 of 14 , Sep 9, 2013
              Gerard,
              zag een mailtje van jou over
              begraafplaatsen en kerkhoven Heerenveen,
              “Nederlands Hervormde Kruiskerk[afgebroken]’,
              Burgerlijke begraafplaats Mincklerstraat,
              Algemeene  begraafplaat  Binnenweg,
              Rooms Katholieke begraafplaats Rottumerweg,
              Kerkhof Nijehaske Jousterweg

              Noord;
              Kerkhof bij De Kapelle te Haskerdijken
              Terband.
              Luinjeberd.
              Tjalleberd.
              Gersloot.

              Oost;
              Joodse begraafplaats Veensluis,
              Nieuw Brongerga,later ;Ben-Knijpe,later; De Knijpe
              NieuwKatlijk,later;Bovenknijpe,later; De Knijpe
              Hoornsterzwaag en Jubbega-Schurega
              Oude en Nieuwehorne.

              Zuid;
              Katlijk.
              Mildam.
              Brongerga/Oranjewoud.
              Joodse begraafplaats Oranjewoud.
              Oudeschoot.
              Nieuweschoot.
              Begraafplaats en Crematorium”’Schoterhof’’,Nieuweschoot.

              Westhoek Schoterland;
              Rottum.
              Rotstergaast.
              Sintjohannisga,Rotsterhaule en Rohel.
              Delfstrahuizen.

              De GemeenteHeerenveen als zodanig bestaat nog niet zo lang,
              namelijk vanaf 1934,
              in dat jaar werden de complete gemeente Aengwirden,
              het grootste deel van de gemeente Schoterland
              en een klein gedeelte van de gemeente Haskerland
              samen gevoegd    tot de gemeente Heerenveen.

              Gerard  dit  heb ik gevonden in mijn  papieren,
              maar in ons oud Archief veel meer info!!!
              het wordt al iets beter met mij ,
              maar nog niet actief!!
              folle groetsjes
              Appy.

              Sent: Thursday, September 5, 2013 10:29 AM
              Subject: [Friesland-genealogy] graven Heerenveen

              Beste mensen,

              Wie weet er meer over begraafplaatsen in Heerenveen.
              Ik ben op zoek naar de begraafplaatsen van diverse familieleden, vanaf ongeveer 1850 t/m 1950.
              Wie weet welke begraafplaatsen er in die tijd waren?
              En waar de grafregisters zich momenteel bevinden?

              Alvast bedankt voor de reactie's.

              Met vriendelijke groet,

              Gerard

            • Gerard de Jong
              Message 6 of 14 , Sep 16, 2013
                Appy,

                Goed om te horen dat het alweer wat beter gaat :-)
                De familie woonde aan de Herenwal in Heerenveen en waren in ieder geval niet Katholiek.

                Dus zal het een van de andere moeten zijn geweest.
                Op de Kruiskerk na zijn de andere begraafplaatsen in Heerenveen nog aanwezig?

                Message 7 of 14 , Sep 23, 2013
                  Gerard,
                  dank voor jouw reactie,
                  de bgraafplaats ‘”Binnenweg” is
                      nog aanwezig. [bij Oranjewoud]
                  Uit het Boek “De Heerenwal”,
                  [Bruggen en Gekromde ruggen],
                  drie de Boers gevonden;
                  Francijntje de Boer,Auke de Boer en
                  Kapiteinske [Leger des Heils],
                  mevrouw de Boer,
                  zijn dit jouw familie leden?
                  folle groetsjes fan
                  Appy.

                  Message 8 of 14 , Sep 23, 2013
                    Appy,

                    Helaas dit zijn ze niet.

                    Het gaat o.a. om:

                    Hotske de Boer-Mobach
                    Ale de Boer & Hiltje de Boer-van der Schaar + een doodgeboren dochtertje
                    Tjeerd de Boer, jong overleden (zoon van Tjeerd de Boer & Hotske Mobach)
                    Goutje de Boer, jong overleden (dochter van Tjeerd de Boer & Hotske Mobach)
                    2 doodgeboren dochtertjes van Tjeerd deBoer & Hotske Mobach

                    Groeten,
                    Gerard