Re: [Friesland-genealogy] Re: graven Heerenveen

  • h. wouwes
    Message 1 of 14 , Sep 5, 2013

      Of even vragen bij http://www.willemvanharen.nl/web/werkgroep-oud-heerenveen/ zij weten het vast.

      Succes, groet, Hinke.

      Op 5 sep. 2013 10:42 schreef "Johan Deinum" <johandeinum@...> het volgende:

      Dag Gerard,

      Heb je Graftombe.nl geprobeerd?

      Groet,

      Johan

    • Gerard de Jong
      Message 2 of 14 , Sep 5, 2013
        Allemaal hartelijk dank voor de reactie's.
        Ik vind in de periode tot 1960 alleen de algemene begraafplaats (en de RK begraafplaats).

        Maar daar vind ik de gezochte personen helaas niet. De gemeente geeft aan dat ze niet in de gemeente Heerenveen zijn begraven. Maar dat is zeker onjuist. Maar waarschijnlijk hebben ze alleen de registers van nog bestaande graven.

        Ik zal bij Willem van Haren nog even informeren naar deze begraafplaats en of er misschien nog meer zijn geweest.

        Hartelijk dank.

        gr.
        Gerard

        Message 3 of 14 , Sep 5, 2013

          Dag Gerard,

          In Oudeschoot staat een kerkje met oude graven. Oudeschoot ligt strak tegen Heerenveen. Misschien een plekje om te zoeken?

          http://nl.wikipedia.org/wiki/Skoattertsjerke

          http://www.graftombe.nl/category/679/oudeschoot

          Groet, Johan.

          Message 4 of 14 , Sep 5, 2013
            Wie zoek je?
            Mijn mem was ook n de jong. Misschien weet mijn vader meer. Groetjes,jantsje

            Message 5 of 14 , Sep 9, 2013
              Het gaat niet om de familie de Jong maar de Boer,

              Tjeerd de Boer, Goutje de Boer, Hotske de Boer-Mobach en Ale de Boer

              Mijn mem was ook n de jong. Misschien weet mijn vader meer. Groetjes,jantsje

                Dank, ik zal eens informeren in oudeschoot.

                Message 7 of 14 , Sep 9, 2013
                  Oke

                  To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
                  From: dejonggerard@...
                  Date: Mon, 9 Sep 2013 01:19:20 -0700

                  Message 8 of 14 , Sep 9, 2013
                    Gerard,
                    zag een mailtje van jou over
                    begraafplaatsen en kerkhoven Heerenveen,
                    “Nederlands Hervormde Kruiskerk[afgebroken]’,
                    Burgerlijke begraafplaats Mincklerstraat,
                    Algemeene  begraafplaat  Binnenweg,
                    Rooms Katholieke begraafplaats Rottumerweg,
                    Kerkhof Nijehaske Jousterweg

                    Noord;
                    Kerkhof bij De Kapelle te Haskerdijken
                    Terband.
                    Luinjeberd.
                    Tjalleberd.
                    Gersloot.

                    Oost;
                    Joodse begraafplaats Veensluis,
                    Nieuw Brongerga,later ;Ben-Knijpe,later; De Knijpe
                    NieuwKatlijk,later;Bovenknijpe,later; De Knijpe
                    Hoornsterzwaag en Jubbega-Schurega
                    Oude en Nieuwehorne.

                    Zuid;
                    Katlijk.
                    Mildam.
                    Brongerga/Oranjewoud.
                    Joodse begraafplaats Oranjewoud.
                    Oudeschoot.
                    Nieuweschoot.
                    Begraafplaats en Crematorium”’Schoterhof’’,Nieuweschoot.

                    Westhoek Schoterland;
                    Rottum.
                    Rotstergaast.
                    Sintjohannisga,Rotsterhaule en Rohel.
                    Delfstrahuizen.

                    De GemeenteHeerenveen als zodanig bestaat nog niet zo lang,
                    namelijk vanaf 1934,
                    in dat jaar werden de complete gemeente Aengwirden,
                    het grootste deel van de gemeente Schoterland
                    en een klein gedeelte van de gemeente Haskerland
                    samen gevoegd    tot de gemeente Heerenveen.

                    Gerard  dit  heb ik gevonden in mijn  papieren,
                    maar in ons oud Archief veel meer info!!!
                    het wordt al iets beter met mij ,
                    maar nog niet actief!!
                    folle groetsjes
                    Appy.

                    Sent: Thursday, September 5, 2013 10:29 AM
                    Subject: [Friesland-genealogy] graven Heerenveen

                    Beste mensen,

                    Wie weet er meer over begraafplaatsen in Heerenveen.
                    Ik ben op zoek naar de begraafplaatsen van diverse familieleden, vanaf ongeveer 1850 t/m 1950.
                    Wie weet welke begraafplaatsen er in die tijd waren?
                    En waar de grafregisters zich momenteel bevinden?

                    Alvast bedankt voor de reactie's.

                    Met vriendelijke groet,

                    Gerard

                  • Gerard de Jong
                    Message 9 of 14 , Sep 16, 2013
                      Appy,

                      Goed om te horen dat het alweer wat beter gaat :-)
                      De familie woonde aan de Herenwal in Heerenveen en waren in ieder geval niet Katholiek.

                      Dus zal het een van de andere moeten zijn geweest.
                      Op de Kruiskerk na zijn de andere begraafplaatsen in Heerenveen nog aanwezig?

                      Message 10 of 14 , Sep 23, 2013
                        Gerard,
                        dank voor jouw reactie,
                        de bgraafplaats ‘”Binnenweg” is
                            nog aanwezig. [bij Oranjewoud]
                        Uit het Boek “De Heerenwal”,
                        [Bruggen en Gekromde ruggen],
                        drie de Boers gevonden;
                        Francijntje de Boer,Auke de Boer en
                        Kapiteinske [Leger des Heils],
                        mevrouw de Boer,
                        zijn dit jouw familie leden?
                        folle groetsjes fan
                        Appy.

                        Message 11 of 14 , Sep 23, 2013
                          Appy,

                          Helaas dit zijn ze niet.

                          Het gaat o.a. om:

                          Hotske de Boer-Mobach
                          Ale de Boer & Hiltje de Boer-van der Schaar + een doodgeboren dochtertje
                          Tjeerd de Boer, jong overleden (zoon van Tjeerd de Boer & Hotske Mobach)
                          Goutje de Boer, jong overleden (dochter van Tjeerd de Boer & Hotske Mobach)
                          2 doodgeboren dochtertjes van Tjeerd deBoer & Hotske Mobach

                          Groeten,
                          Gerard