Vraag over genealogysk jierboek 2008, pag. 132.

  • Ben Sinnema
    Message 1 of 16 , Aug 17, 2013
      Beschikt iemand over dit jaarboek en zou hij of zij voor mij de tekst m.b.t.
      Jan Pieters Sinnema kunnen opsturen?

      Bij voorbaat dank

      Met vriendelijke groet,

      Ben Sinnema

    • Hinke
      Message 2 of 16 , Aug 17, 2013
        Ben ik heb het boekje wel, ik stuur je wel een scan van de pagina.

        groet, Hinke.

      • Hinke
        Message 3 of 16 , Aug 17, 2013
          Ben, scannen lukt niet, dan gaat mijn boekje kapot maar ik heb er foto's
          van gemaakt ook niet super maar misschien kan het zo? Mocht je het Fries
          vertaald willen hebben, laat het even weten, kan ik ook voor je doen.
          De foto's kun je via deze link vinden en opslaan:
          http://marwei.nl/wyldewielde/genealogie/2013_08170011.JPG.html
          http://marwei.nl/wyldewielde/genealogie/2013_08170012.JPG.html

          groetnis, Hinke.

        • Richard van Schaik
          Message 4 of 16 , Aug 17, 2013
            On 17-08-2013 18:53, Hinke wrote:
> [...]
            > vertaald willen hebben, laat het even weten, kan ik ook voor je doen.
            > De foto's kun je via deze link vinden en opslaan:

            Even gespiekt en zijn prima foto's. Voor mij zou het meer dan voldoende
            zijn. Kan begrijpen waarom je het boekje even niet wilt platdrukken, op
            mijn werk hebben we dan ook speciale kopieerapparaten voor een dergelijk
            doel in de bibliotheek maar dat zal in een gewoon huishouden niet tot
            nauwelijks beschikbaar zijn. Heb in het verleden ook gelijksoortig mij
            moeten behelpen.

            Groeten,
            Richard

            --
            Richard van Schaik
            f.m.a.vanschaik@...
            Message 5 of 16 , Aug 17, 2013
              Dank je Richard. Ik had de pagina, zo goed en zo kwaad als het ging
              gescand maar ik krijg hem op onze scanner (HP scanner/printer) niet
              goed. Mijn camera heeft een stand voor documenten, gebruik ik ook altijd
              op het archief en dat leek me een duidelijker beeld te geven. Ik hoop
              dat Ben er dan ook iets mee kan.

              groet, Hinke.

            • Ben Sinnema
              Message 6 of 16 , Aug 17, 2013
                Beste Hinke,

                Foto's gedownload en zijn prima te lezen.

                Heel hartelijk dank voor al je moeite.

                Met vriendelijke groet,

                Ben Sinnema

> [...]

                > doel in de bibliotheek maar dat zal in een gewoon huishouden niet tot
                > nauwelijks beschikbaar zijn. Heb in het verleden ook gelijksoortig mij

              • h. wouwes
                Message 7 of 16 , Aug 17, 2013
                  Graag gedaan Ben. Ik zag later dat de tekst doorloopt op de volgende
                  pagina, als je die ook wilt hoor ik het wel.

                  Groet, Hinke.
                  Op 17 aug. 2013 23:54 schreef "Ben Sinnema" <bensinnema@...> het
                  volgende:

                • P. Dillingh
                  Message 8 of 16 , Aug 18, 2013
                    Dag Hinke,

                    Ik heb het onderwerp Genealogysk Jierboek gevolgd.
                    Weet jij of er criteria waren voor opname in het Jierboek?
                    En bestaat er ook een register van?

                    Groetnis fan Pyt Dillingh

                    Op 17-8-2013 18:19, Hinke schreef:

                    > Ben ik heb het boekje wel, ik stuur je wel een scan van de pagina.
                    >
                    > groet, Hinke.

                    > tekst m.b.t.

                  • Ben Sinnema
                    Message 9 of 16 , Aug 18, 2013
                      Goede morgen Hinke,

                      Geen idee wat er op de volgende pagina staat maar als het betrekking heeft
                      op een Sinnema dan graag.

                      Voorlopig moet ik nog dit stukje gaan vertalen want ondanks mijn Friese
                      afkomst heb ik als Rotterdammer nooit Fries geleerd.

                      Ik weet het, gebrek aan opvoeding maar ook mijn vader was een geboren
                      Rotterdammer.

                      De eerste echte Fries binnen onze familie was mijn opa maar die is al
                      geruime tijd geleden overleden dus daar valt niets meer aan te vragen

                      Met vriendelijke groet,

                      Ben Sinnema

                      Graag gedaan Ben. Ik zag later dat de tekst doorloopt op de volgende
                      pagina, als je die ook wilt hoor ik het wel.

                      Groet, Hinke.
                      Op 17 aug. 2013 23:54 schreef "Ben Sinnema" <bensinnema@...
                      <mailto:bensinnema%40telfort.nl> > het
                      volgende:

                      > Beste Hinke,
                      >
                      > Foto's gedownload en zijn prima te lezen.
                      >
                      > Heel hartelijk dank voor al je moeite.
                      >

                      > Met vriendelijke groet,
                      >
                      > Ben Sinnema_._,___

                    • Hinke
                      Message 10 of 16 , Aug 18, 2013
                        Hallo Pyt,

                        Er waren (zijn?) wel criteria voor opname in het gen. jierboekje maar
                        welke deze inhouden weet ik niet, dit zou je kunnen vragen bij het
                        genealogysk wurkferbân van de Fryske Akademy (FA)
                        Of er al een register is op namen betwijfel ik maar ik heb daar verder
                        ook niet naar gekeken. Wel is er bij de FA een lijst met de
                        inhoudsopgaven per jierboekje te vinden op:
                        http://www.fryske-akademy.nl/subnavigatie/site-oersjoch/

                        Er zijn bij de FA nog veel jierboekjes te koop, bij Tresoar uiteraard
                        ter inzage maar je kunt ze ook altijd aanvragen bij de plaatselijke
                        bibliotheek, tenminste ik neem aan dat dat nog altijd kan. Neemt niet
                        weg dat ik altijd een scan/foto wil maken van pagina's uit de boekjes
                        die ik zelf heb. Tussen 1990 - heden op 2007 en 2009 na volledig.

                        groet, Hinke.

                      • Hinke
                        Message 11 of 16 , Aug 18, 2013
                          Dag Ben,

                          Hierbij pagina 133, hoort bij het stukje van pag. 132.
                          http://marwei.nl/wyldewielde/genealogie/2013_08180001.JPG.html

                          Het Fries wil ik je best bij helpen, je mag me ook privé mailen, ik
                          schrijf en spreek Fries.

                          groet, Hinke.
                          (en Rotterdam is een mooie stad!)

                        • reyacta
                          Message 12 of 16 , Aug 18, 2013
                            Hallo,

                            Er zijn al 4 indexen op namen voorkomend in jierboekjes/jierboeken

                            Index Genealogyske Jierboekjes 1987 t/m 1991
                            Index Genealogyske Jierboekjes 1992 t/m 1996
                            Index op Genealogyske Jierboeken 1997-2001
                            2002 tot 2006.

                            http://www.fryske-akademy.nl/nl/fryske-akademy/utjeften/boeken-afuk/genealogy-en-heraldyk/
                            Onderin die lange lijst - Bij mijn weten nog gewoon te koop in de Afuk-winkel,
                            daar heb ik ze ook vandaan.

                            Tresoar of de FAF heeft het plan opgevat ze in te scannen,
                            maar hoever ze daar mee zijn weet ik niet.

                            Groet Margreet

                            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Hinke <wouwes@...> wrote:

> [...]
                            > weg dat ik altijd een scan/foto wil maken van pagina's uit de boekjes
                            > die ik zelf heb. Tussen 1990 - heden op 2007 en 2009 na volledig.

                          • Ben Sinnema
                            Message 13 of 16 , Aug 18, 2013
                              Hallo Hink,

                              Wederom is mijn dank groot.

                              Als ik hulp nodig heb neem ik zeker contact met je op

                              Alvast bedankt,

                              Groetjes

                              Ben

                              Met vriendelijke groet,

                              Ben Sinnema

                              e-mail: bensinnema@...

                              tel.: 0168 320895

                              website: http://www.bensinnema.nl/Genealogie/Sinnema/Oudkerk/Oudkerkmenu.htm

                              Skype: benrotterdam

                              _____

> [...]

                              > De eerste echte Fries binnen onze familie was mijn opa maar die is al
                              > geruime tijd geleden overleden dus daar valt niets meer aan te vragen

                            • Hinke
                              Message 14 of 16 , Aug 18, 2013
                                Graag gedaan Ben.

                                Succes ermee, groet, Hinke.

                                Op 18-8-2013 16:19, Ben Sinnema schreef:
                                > Hallo Hink,
                                >
                                > Wederom is mijn dank groot.
                                >
                                > Als ik hulp nodig heb neem ik zeker contact met je op
                                >
                                > Alvast bedankt,
                                >
                                > Groetjes
                                >
                                > Ben

                              • P. Dillingh
                                Message 15 of 16 , Aug 19, 2013
                                  Dank Hinke,

                                  Een duidelijk antwoord op mijn vragen.
                                  En voor jouw aanbod.
                                  Waar ik echter geen gebruik van kan maken,
                                  als ik niet weet wat er in staat mijn zoeknamen betreffend.
                                  Als de inhoud niet gedigitaliseerd is,
                                  zal ik ook geen verwijzing krijgen op zoekwoorden.
                                  De inhoudsopgaven van FA had ik gevonden,
                                  en die bieden vooralsnog geen aanknopingspunt.

                                  Groet van Pyt.

                                  Op 18-8-2013 11:41, Hinke schreef:

> [...]
                                  > weg dat ik altijd een scan/foto wil maken van pagina's uit de boekjes
                                  > die ik zelf heb. Tussen 1990 - heden op 2007 en 2009 na volledig.

                                • Hinke
                                  Message 16 of 16 , Aug 19, 2013
                                    Graag gedaan Pyt. En Margreet mailde een lijst van een namenindex op de
                                    boekjes.

                                    Index Genealogyske Jierboekjes 1987 t/m 1991
                                    Index Genealogyske Jierboekjes 1992 t/m 1996
                                    Index op Genealogyske Jierboeken 1997-2001
                                    2002 tot 2006.

                                    Maar zijn die indexen online in te zien Margreet? Ik heb wel een papieren index (gehad?) van de oudere boekjes maar die was niet volledig. Daar werden ook alleen maar de hoofdlijnen in vermeld. Zal eens kijken of ik die index nog ergens kan vinden. Door wat interne verbouwingen en veranderingen staat niet alles meer op de plek waar het stond:-)

                                    groet, Hinke.

                                    . Margreet is die e