RE: [Friesland-genealogy] Uurwerkmakers en zilversmeden in Friesland

  • JP Mels
    Message 1 of 21 , Aug 11, 2013
      Beste Hinke,

      Nu is het er eindelijk eens van gekomen, laatste dag van mijn vakantie.
      Dochterlief en ik zijn vandaag in de auto gestapt en hebben een bezoek aan
      het museum gebracht. We zijn daar hartelijk ontvangen door een suppoost. Bij
      geluk was hij goed op de hoogte m.b.t. zilver uit Heerenveen. Het blijft
      (tot nu toe) nog steeds bij twee artikelen met het zilvermerk T.K Take
      Klazes Pletting.

      De maquette die daar ligt, prachtig!! Alleen daarvoor is een bezoek aan het
      museum al een aanrader.

      Beetje laat, maar toch bedankt voor de tip.

      Groet, Johan.

      _____

      Message 2 of 21 , Aug 11, 2013
        Fijn dat jullie het leuk hebben gevonden Johan en dat er toevallig
        iemand was die goed op de hoogte was van het zilver. De maquette is
        inderdaad prachtig om te zien, het geeft een mooi overzichtelijk beeld
        van (oud) Heerenveen.

        En bedankt voor je berichtje, leuk!

        groet, Hinke.