UPDATE: Amelanderhistorie.nl

  • Opoe Siemen
    Message 1 of 2 , Jul 14, 2013
      L.S.

      Voor de geïnteresseerden in de genealogie, nieuws, artikelen, oude foto's en cultuurhistorie van Ameland is hierbij een update van de laatste artikelen op Amelanderhistorie.nl

      Nieuws:
      - Bijzondere ontmoeting met de nazaten van de familie Van Heeckeren
      - Kansen en kanttekeningen: bunkermusea op de Wadden

      Genealogie:
      - Aannemer Foppe de Jong deel 4
      - Het oude kerkhof bij de dokter deel 3 met Gerben Pieters de Jong & Jelske Mosterman
      - Deel 2 van 't Dassenhuus met o.a. Van der Meij, De Boer, Brouwer, Ruijgh, Van der Laag, Das, enz.

      Genealogische gegevens:
      - Foto's van de aktes van de recesboeken (1657-1683) uit het nedergerecht Ameland met transcriptie!
      - Foto's van de grafstenen op de oude begraafplaats te Nes
      - Lijst van Amelander zeevarenden per dorp uit 1781 & een lijst met Amelander schepen uit 1808

      Artikelen:
      - Angstige dagen op het wad in 1850
      - Een verpachting op Ameland in 1751 (1)
      - Een verpachting op Ameland (2)
      - Een ramp op het strand bij Nes

      Cultuurhistorie:

      - Een bijzonder historisch voorwerp, een Amelander spreuk, een Amelander sage en een gedicht

      Oude foto's:
      - Foto's van Oud Amelandt
      - Foto van de Week met wekelijks een onbekende foto van Amelander bodem

      OPROEP: Heeft u nog een interessante genealogieën of gegevens van Amelanders? Stuur ze dan op naar info@... zodat wij dit voor onze bezoekers beschikbaar kunnen stellen. Mocht u een site met Amelander voorouders hebben dan kunt u ook een link insturen (klik hier).

      Volg ons ook op Twitter: @AmelandHistorie

    • Bert de Boer
      Message 2 of 2 , Jul 14, 2013
        Beste Opoe Siemen,

        Mijn complimenten voor de opzet van jullie Website en, meest belangrijk, het enthousiasme dat jullie tonen bij het onderheid van de site met, ook voor mij als genealoog gericht op Vlielsand, iteressante onderwerpen.
        Zelf ben ik afstammeling van een oude Vlielander familie De Boer waarvan de bewoning op Vlieland teruggaat tot zeker hert begin van de zeventiende eeuw.
        Zelf heb ik enige artikelen geschreven over de bewoningsgeschiedenis van het dorp Oost-Vlieland, en er volgen meer.
        Dit in samenwerking met de Cultuur Historische Vereniging op Vlieland.
        Heb ik voor Ameland interesssante informatie, dan zal ik die zeker aan jullie doorgeven.

        Met vriendelijke groet,
        Bert de Boer, Westervoort