Haaije Huizenga

  • nancy
    Message 1 of 2 , Jul 14, 2013
      Dank Hinke voor deze aanvulling, zal bij de Friezen kijken. Vindt het alleen een beetje vreemd dat het plotseling Huisinga is. Maar er wordt wel meer verkeerd in de burgerlijke stand geschreven.
      groeten nienke zwart
    • Hinke
      Message 2 of 2 , Jul 14, 2013
        Nienke, het is niet 'verkeerd' in de BS geschreven maar anders. In die
        tijd deed men nog niet altijd aan exacte spelling, men schreef op
        gehoor. Aan het eind van de 19e eeuw begon men meer op een 'vaste'
        spelling te letten.

        Als je zoekt met hui* vind je alle vormen van Huizenga/Huisinga etc.

        Ik zag ook nog een dochter van Haaye en Trijntje.

        Geboorteakte Kollumerland c.a., 1878
        Aangiftedatum 28 augustus 1878, akte nr. 175
        Maaike Huizinga, dochter, geboren 27 augustus 1878
        Vader: Haaye Huizinga
        Moeder: Trijntje Pel

        Succes, Hinke.