Haaije Huizinga (Huizenga)

  • nancy
    Message 1 of 2 , Jul 14, 2013
      Haaije Huizenga (volgens de geboorteakte) 4 september 1842. De aangever was zijn grootvader Jildert Huizenga. Zijn moeder voor het huwelijk deze zoon gekregen, werd hij op 3 febr.1844 erkend door Oene Jilderts Huizenga die trouwde met zijn moeder Maaike (Hayes) Zwart. Alleen de geboorteakte heb ik kunnen vinden, verder heb ik niets kunnen vinden van eventueel huwelijk en /of overlijden.
      Zou hij nu ingeschreven staan op de naam van de moeder Haaije Zwart of toch Haaije huizenga.
      Waar zou ik iets kunnen vinden.
      met dank en groeten
      Nienke Zwart
    • Hinke
      Message 2 of 2 , Jul 14, 2013
        Hallo Nienke,

        Dit zal zijn huwelijk zijn, de akte is vast bij Allefriezen te vinden.

        groet, Hinke.

        Huwelijksakte Oostdongeradeel, 1877
        Bruidegom: Haaye Huisinga, oud 34 jaar, geboren te Oosternijkerk
        Vader: Oene Jillerts Huisinga
        Moeder: Maayke Hayes Zwart
        Bruid: Trientje Pel, oud 36 jaar, geboren te Gerkesklooster, gemeente
        Achtkaspelen
        Vader: Mient Eits Pel
        Moeder: Grietje Alberts van der Weg
        Datum: 19 mei 1877, akte nr. 40