RE: [Friesland-genealogy] Albert Bartelds te Noordwolde

  • Cees de Boer
    Message 1 of 10 , Jul 12, 2013
      Natuurlijk zijn alle tips welkom .

      Deze overlijdensakte kende ik, zijn vrouw Engeltje Ferwerda overlijdt ook in
      de zelfde plaats Wormen (Apeldoorn) op 14-11-1907. Zij was koopvrouw bij
      haar overlijden.

      Vreemd is dat ik Albert Bartelds en Maaike niets kan vinden. Heb de
      geboortes van Bedum (daar viel Noordwolde Gr volgens mij onder) bekeken maar
      kan in de tafels geen Harm Bartelds vinden.

      In Weststellingwerf kan ik ook niets vinden.

      In Friesland kan ik bij naam aannemen in 1811 niets vinden van Albert
      Bartelds of de Maaike Winters.

      Ik zoek nog even door J

      Met vriendelijke groet, Cees

      P Is printen van deze mail echt nodig?

      From: "Cees de Boer" <ceesdeboer@...
      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      From: "Cees de Boer" <ceesdeboer@...
      Message 2 of 10 , Jul 12, 2013
        Beste Cees,

        Het valt mij op dat je de familienaam schrijft als Bartelds, met een "d".

        Vooral zoekmachines zijn gevoelig voor spelling.

        Persoonlijk zou ik het Gelders Archief doorspitten zoekende naar
        aanwijzingen.

        http://www.geldersarchief.nl/familiegeschiedenis/gids-doop--trouw--en-begraa
        fboeken

        Johan.

        _____

        Message 3 of 10 , Jul 13, 2013
          Er is nog een kind:

          Aaltje BARTELS, geboren op 03-11-1853 in Beekbergen [bron: Beekbergen, geb.
          akte nr. (207?)]. Aaltje is overleden op 14-02-1909 in Enschede, 55 jaar oud
          [bron: Enschede, ovl. akte nr. 57]. Aaltje:
          (1) trouwde, 22 jaar oud, op 11-02-1876 in Doetinchem Stad [bron: Doetinchem
          Stad, huw. akte nr. 5579?] met Richard BEEKS, 23 jaar oud. Richard is
          geboren op 27-02-1852 in Stad Doetinchem [bron: Huw. bijlage]. Richard is
          overleden op 21-10-1906 in Ambt Doetinchem, 54 jaar oud.
          Notitie bij Richard: Richard hoefde iniet in diens wegens Ligchaamsgebreken
          Beroep:1876: scharenslijper
          (2) trouwde, 54 jaar oud, op 14-05-1908 in Wisch [bron: Wisch, huw. akte nr.
          23 Fs 2083-] met Johannes Petrus WIEDERSTEIN, 49 jaar oud. Johannes is
          geboren op 08-07-1858 in Zutphen.

          Het mooiste zou zijn als je het bevolkingsregister van Beekbergen/Apeldoorn
          zou kunnen inzien.
          Ik kan je niet verder helpen!

          Sterkte met je verdere zoektocht,
          Lineke Bijlsma

          Message 4 of 10 , Jul 14, 2013
            Cees, Lineke,

            Moeder Engeltje Ferwerda/Verwerda kreeg op 14 mei 1850 in Schoonebeek een
            dochter Marrigje (geboorteakte Dalen 1850 nr 44). Als Engeltjes woonplaats
            werd Gieten vermeld.

            Marrigje trouwde op 15 oktober 1873 in Harderwijk met Johannes Basstein
            (Huwelijksakte Harderwijk 1873 nr 46). Bij dat huwelijk werden 2 kinderen
            gewettigd. De huwelijksakte vermeldt dat Marrigje de niet erkende dochter
            van Engeltje Verwerda is, “wier beroep en woonplaats niet bekend is.” Omdat
            Marrigje de verblijfplaats van haar moeder niet wist, kon ze die dus niet
            vragen een akte van erkenning te laten opstellen.

            De geboorte van Aaltje Bartels (geboorteakte Beekbergen 1853 nr 280) werd
            aangegeven door de 50-jarige Reikje Jansen Stomphorst, arbeidster, die
            aangaf dat Engeltje Verveda (sic!), 23 jaar, huisvrouw van Harmen Bartels,
            26 jaar, mandenmaker woonachtig in Hasselt, op 3 november 1853 in haar huis
            (m.a.w. dat van Reikje) in Beekbergen was bevallen van een dochter aan wie
            de naam Aaltje werd gegeven.

            Uit Aaltjes huwelijksakte (Stad Doetinchem 1876 nr 4) blijkt dat haar ouders
            op dat moment geen vaste woonplaats hadden.

            De geboorte van zoon Albertus op 6 mei 1856 in Diepenveen werd aangegeven
            door Harm Bartelds die verklaarde dat zijn echtgenote Engeltje Ferwerda,
            woonachtig in Gieten, was bevallen van een kind van het mannelijk geslacht
            dat ze Albertus noemden.

            Mogelijk heeft Harm een beetje gejokt toen hij de geboorte van zijn zoon
            aangaf…? Bewijs voor het feit dat Engeltje Harmens “huisvrouw” was is tot op
            heden nog niet gevonden. Het is mogelijk dat Harmen en Engeltje nooit
            getrouwd geweest zijn, maar dat hun omgeving, zoals bijv de aangeefster van
            Aaltjes geboorte, dat aannam.

            Uit het bovenstaande wordt overigens wel duidelijk dat Harm en Engeltje van
            lieverlee steeds zuidelijker terechtkwamen…;-)

            De hierboven gemelde aktes zijn in te zien op www.geldersarchief.nl

            Zoek op naam en klik vervolgens op het aktesymbool voor de gevonden naam.

            Wat betreft de informatie in de overlijdensakte van Hermannus Bartels’
            ouders kun je je afvragen in hoeverre die correct is. Vaak waren aangevers
            buren van de overledene en niet volledig op de hoogte van de juiste
            personalia van de overledene.

            Succes met de zoektocht!

            Met vriendelijke groet,

            Nynke van den Hooven

            Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

            Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

            Message 5 of 10 , Jul 14, 2013
              Het lijkt dus op (is) een zwervende familie...............:-)
              Marrigje is dus geboren in het huis van de burgemeester!

              Het is en blijft een spannende familie!

              Groeten, Lineke

              Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

              Message 6 of 10 , Jul 15, 2013
                Wat een puzzel deze familie, het blijkt dat het beroep scharenslijper en
                mandenmaker vaak werd uitgevoerd door mensen als reizend beroep. Vandaar
                lijkt het mij ook logisch(er) dat er op erg verschillende plaatsen kinderen
                worden aangegeven. Dit zie je ook wel bij een beroep als schipper.

                Bedankt voor alle info die jullie gaven. Soms is net die ene opmerking nodig
                om iets verder te komen. Dat familienamen niet altijd op één manier werd
                geschreven is bekend, maar met een zoekmachine moet je maar net op die ene
                schrijfwijze komen…

                De vraag begon bij wie weet waar Albert Bartelds vandaan komt?
                ……….Noordwolde Friesland of Groningen.

                Zijn de namen van zijn 4 (bekende) kinderen zijn af te leiden aan de ouders
                van Albert en Engeltje?

                1. Marrigje naar Maaike Winters (moeder Albert)

                2. Aaltje naar Aaltje Douwes (moeder Engeltje)

                3. Albertus naar Albert Bartelds (vader Harm)

                4. Weipe naar Wipke Meiderts *rond 1765 Nijkerk Gr) en overleden
                27-05-1834 te Gieten (opa van Engeltje)

                Van Albert heb ik de volgende uitdraai gemaakt met gegevens van jullie
                aangevuld met gegevens uit mijn bestand.

                Als iemand nog meer informatie heeft hoor ik dat graag.

                Met vriendelijke groet, Cees

                Harm Bartelds ook genaamd Hermannus Bartels (bij Overlijden), Herm
                Bartelds (1891) en Harmen Bartelds (1853), zoon van Albert Bartelds en
                Maaike Winters, is geboren rond 1828 te Noordwolde (gezocht in 10
                jarentafels van Bedum, kan nergens de familienaam vinden bij geboorte. Viel
                Noordwolde onder gemeente Bedum?), is overleden op zondag 31 augustus 1890
                te Wormen (Gld), is als overleden aangegeven op dinsdag 2 september 1890 te
                Apeldoorn (Gld) , scharenslijper (1856, 1858), koopman (bij overlijden) en
                mandenmaker te Hasselt (1853), wonende te Wormen. Harm werd ongeveer 62
                jaar.<1>

                Harm was gehuwd met Engeltje Ferwerda ook genaamd Engeltje Ververda (1891 en
                Engeltje Verwerda1940) (1850), dochter van Schelte Minks Ferwerda en Aaltje
                Douwes. Engeltje is geboren op dinsdag 21 juli 1829 te Bonnerveen (Dr), is
                als geboren aangegeven op woensdag 22 juli 1829 te Gieten (Dr) , is
                overleden op donderdag 14 november 1907 te Wormen (Gld), is als overleden
                aangegeven op vrijdag 15 november 1907 te Apeldoorn (Gld) , koopvrouw (bij
                overlijden) en koopvrouw (1850), wonende te Wormen. Engeltje werd 78 jaar, 3
                maanden en 24 dagen.<2,3>

                Van Harm en Engeltje zijn vier kinderen bekend:

                1 Marrigje Verwerda ook genaamd Marrigje Werverda (1883) is geboren op
                dinsdag 14 mei 1850 te Schoonebeek (Dr) (woonplaats Gieten), is als geboren
                aangegeven op dinsdag 14 mei 1850 te Dalen (Dr) , is overleden op woensdag
                15 augustus 1923 te Zutphen (Gld), is als overleden aangegeven op donderdag
                16 augustus 1923 aldaar , koopvrouw (bij huwelijk 1884) en koopvrouw (1907).
                Marrigje werd 73 jaar, 3 maanden en 1 dag.<4,5>

                Marrigje trouwt op woensdag 15 oktober 1873 te Harderwijk (Gld) Met
                wettiging van twee kinderen. op 23-jarige leeftijd (1) met de 24-jarige
                Johannes Basstein, zoon van Augustinus Basstein en Maria Elizabeth Défour.
                Johannes is als geboren aangegeven , is geboren op vrijdag 3 augustus 1849
                te Raalte (Ov) Zijn ouders verblijven te Raalte, op de akte wordt als
                woonplaats Ambt-Hardenberg vermeld., is overleden op woensdag 2 mei 1883 te
                Aalten (Gld), is als overleden aangegeven op vrijdag 4 mei 1883 aldaar ,
                muzikant (bij huwelijk 1873) en mandenmaker (bij overlijden). Johannes werd
                33 jaar, 8 maanden en 29 dagen.<6..8>

                Marrigje trouwt op woensdag 24 september 1884 te Groenlo (Gld) Met
                certificaat van onvermogen. op 34-jarige leeftijd (2) met de 50-jarige
                Johannes Casper Willem Hendrik Souilljée, zoon van Franciscus Souilljée en
                Maria Wels. Johannes is geboren op woensdag 23 april 1834 te Amersfoort
                (Utr), is overleden op maandag 19 april 1897 te Groenlo (Gld), is als
                overleden aangegeven op dinsdag 20 april 1897 aldaar , daglooner (bij
                huwelijk 1850), smidsknecht te Nijmegen (1865), kantoorbediende te Nijmegen
                (1893), koopman te Groenlo (1880) en galanterieventer (bij overlijden).
                Johannes werd 62 jaar, 11 maanden en 27 dagen.<9,10>

                Johannes was eerder gehuwd (1) met Geertruida Maria van der Pol.<11,12>

                2 Aaltje Bartelds ook genaamd Aaltje Bartels (bij Overlijden) is geboren op
                donderdag 3 november 1853 te Beekbergen (Gld) De geboorte van Aaltje Bartels
[...]
                werd gegeven., is als geboren aangegeven op zaterdag 5 november 1853 te
                Apeldoorn (Gld) , is overleden op zondag 14 februari 1909 te Enschede (Ov),
                is als overleden aangegeven op zaterdag 20 februari 1909 aldaar . Aaltje
                werd 55 jaar, 3 maanden en 11 dagen.<13,14>

                Aaltje trouwt op vrijdag 11 februari 1876 te Stad-doetinchem (Gld) op
                22-jarige leeftijd (1) met de 24-jarige Richard Beeks, zoon van Peter Beeks
                en Harmiena Knuever. Richard is geboren op zaterdag 7 februari 1852 te
                Stad-doetinchem (Gld), is als geboren aangegeven op zaterdag 7 februari 1852
                aldaar , is overleden op zondag 21 oktober 1906 te Langerak (Gld) (Wisch),
                is als overleden aangegeven op dinsdag 23 oktober 1906 te Ambt-Doetinchem
                (Gld) , scharenslijper (bij huwelijk 1876) en koopman (bij overlijden).
                Richard werd 54 jaar, 8 maanden en 14 dagen.<15..17>

                Richard hoefde niet in dienst wegens lichaamsgebreken.

                Aaltje trouwt op donderdag 14 mei 1908 te Wisch (Gld) op 54-jarige leeftijd
                (2) met de 49-jarige Petrus Wiederstein, zoon van Ferdinand Wiederstein en
                Maria Wirsdorfer. Petrus is geboren op donderdag 8 juli 1858 te Zutphen
                (Gld), is overleden op woensdag 2 juli 1941 aldaar, is als overleden
                aangegeven op woensdag 2 juli 1941 aldaar , koopman (bij huwelijk 1901 &
                1908). Petrus werd 82 jaar, 11 maanden en 24 dagen.<18,19>

                Petrus was eerder gehuwd (1) met Margrietha Catharina Sophia
                Timmermans.<20..23>

                3 Albertus Bartelds is geboren op dinsdag 6 mei 1856 te Diepenveen (Ov)
                (ouders wonende te Gieten), is als geboren aangegeven op woensdag 7 mei 1856
                aldaar (aangever geboorte was Harm Bartelds (zie I); getuige aangifte
                geboorte was Diepenveen Hendrik Harmsen 42 Jaar Veldwachter), zie II-A.<24>

                4 Weipe Bartelds is geboren op maandag 22 november 1858 te Tubbergen (Ov)
                (ouders wonen te Gieten), is als geboren aangegeven op woensdag 24 november
                1858 aldaar , zie II-B.<25>

                Generatie II

                (van 1850 tot 1945)

                In deze generatie zijn 2 gezinnen met kinderen bekend met in totaal 13
                kinderen.

                Kinderen uit deze gezinnen zijn geboren tussen 1878 en 1899.

                De kinderen uit deze gezinnen zijn afkomstig uit Ruurlo (Gld) (2x), Voorst
                (Gld), Olst (Ov), Mallem (Gld), Lonneker (Ov), Hengelo (Gld), Hellendoorn
                (Ov), Gorssel (Gld), Broek (Gld), Borculo (Gld) en Apeldoorn (Gld).

                II-A Albertus Bartelds, zoon van Harm Bartelds (I) en Engeltje Ferwerda,
[...]
                Hendrik Harmsen 42 Jaar Veldwachter), is overleden op zondag 7 oktober 1945
                te Ootmarsum (Ov), is als overleden aangegeven op dinsdag 9 oktober 1945
                aldaar , koopman (bij huwelijk 1914), wonende te Assen (1913). Albertus werd
                89 jaar, 5 maanden en 1 dag.<26,27>

                Albertus trouwt op dinsdag 15 december 1914 te Ootmarsum (Ov) Met wettiging
                van acht kinderen. op 58-jarige leeftijd met de 58-jarige Hendrika Meijer
                ook genaamd Hendrika Meijer (1905), Hendrikje Meijer (bij Overlijden) en
                Hendrikje Meyer (10jarentafel Geboorte), dochter van Hendrik Meijer en
                Margje Tiemans. Hendrika is geboren op zaterdag 23 februari 1856 te
                Ambt-Ommen (Ov), is als geboren aangegeven op maandag 25 februari 1856
                aldaar , is overleden op vrijdag 12 januari 1923 te Ootmarsum (Ov), is als
                overleden aangegeven op zaterdag 13 januari 1923 aldaar , koopvrouw (1886)
                en koopvrouw (bij huwelijk 1914), wonende te Assen (1913). Hendrika werd 66
                jaar, 10 maanden en 20 dagen.<28..30>

                Van Albertus en Hendrika zijn zeven kinderen bekend:

                1 Veronica Bartelds is overleden (63 jaar).

                Veronica was gehuwd met Jan Weber.

                2 Maria Engelina Bartelds is geboren rond 1878 te Hellendoorn (Ov), is
                overleden op zondag 13 april 1941 te Deventer (Ov), is als overleden
                aangegeven op dinsdag 15 april 1941 aldaar . Maria werd ongeveer 63
                jaar.<31>

                Maria trouwt na 1924 op minstens 46-jarige leeftijd met de minstens
                29-jarige Hendrikus Marinus Gerritsen, zoon van Hendrikus Gerritsen en
                Johanna Petronella Kluun. Hendrikus is geboren rond 1895 te Enschede (Ov),
                is overleden op dinsdag 21 juni 1960 te Deventer (Ov), is als overleden
                aangegeven op woensdag 22 juni 1960 aldaar , koopman (bij overlijden) en
                koopman (bij huwelijk 1915). Hendrikus werd ongeveer 65 jaar.<32>

                Hendrikus was eerder gehuwd (1) met Wilhelmina Hulters.<33,34>

                Hendrikus was later gehuwd (3) met Louisa Hoeré.<35,36>

                3 Hendrica Bartelds ook genaamd Hendrica Bartelds (bij Overlijden) en
                Hendrica Meijer (bij Geboorte) is geboren op maandag 4 januari 1886 te
                Apeldoorn (Gld), is overleden op zondag 16 december 1945 te Deventer (Ov),
                is als overleden aangegeven op maandag 17 december 1945 aldaar . Hendrica
                werd 59 jaar, 11 maanden en 12 dagen.<37>

                Hendrica trouwt op donderdag 21 september 1905 te Deventer (Ov) (is
                gescheiden op donderdag 3 december 1914 aldaar Vonnis rechtbank te Zutphen
                op 8 oktober 1914.) op 19-jarige leeftijd (1) met de 20-jarige Klaas van der
                Leur, zoon van Matthijs van der Leur en Antjen van der Kroft. Klaas is
                geboren op vrijdag 21 augustus 1885 te Deventer (Ov), is Rooms Katholiek
                gedoopt, varensgezel (1906), dagloner (bij huwelijk 1905), groentenventer
                (1930), varensgezel (bij huwelijk 1916) en metselaar (1907).<38,39>

                Klaas was later gehuwd (2) met Hendrika Nijenhuis.<40,41>

                Hendrica trouwt op donderdag 26 juni 1919 te Deventer (Ov) op 33-jarige
                leeftijd (2) met de ongeveer 23-jarige Johannes Jan van Eijk, zoon van
                Gezina van Eijk. Johannes is geboren rond 1896 te Groningen (Gr), daglooner
                (bij huwelijk 1919).<42>

                4 Maria Bartelds is geboren op dinsdag 27 augustus 1889 te Olst (Ov), is
                overleden op zondag 12 november 1950 te Deventer (Ov), is als overleden
                aangegeven op maandag 13 november 1950 aldaar , koopvrouw (bij huwelijk
                1913). Maria werd 61 jaar, 2 maanden en 16 dagen.<43>

                Maria trouwt op maandag 24 februari 1913 te Assen (Dr) op 23-jarige
                leeftijd (1) met de 26-jarige Joseph Wolters ook genaamd Joseph Wolters
                (1919) en Jozef Wolters (1919), zoon van Frederik Wolters en Grietje de
                Vries. Joseph is geboren op vrijdag 1 oktober 1886 te Weststellingwerf (Frl)
                Erkend bij het huwelijk van zijn ouders op 21 april 1894., is als geboren
                aangegeven op zaterdag 2 oktober 1886 aldaar , is overleden op zondag 17
                augustus 1913 te Assen (Dr), is als overleden aangegeven op maandag 18
                augustus 1913 , scharenslijper (bij overlijden) en scharenslijper (bij
                huwelijk 1913). Joseph werd 26 jaar, 10 maanden en 16 dagen.<44..46>

                Maria trouwt op zaterdag 6 september 1919 te Voorst (Gld) op 30-jarige
                leeftijd (2) met de 26-jarige Johannes Hendrik van Broekhuizen, zoon van
                Johannes Hendrik van Broekhuizen en Aaltje de Wit. Johannes is geboren op
                maandag 6 maart 1893 te Renkum (Gld), fabrieksarbeider (bij huwelijk
                1919).<47>

                5 Gradus Bartelds is geboren op dinsdag 7 maart 1893 te Ruurlo (Gld), zie
                III-A.

                6 Harmanna Bartelds is geboren op woensdag 13 maart 1895 te Borculo (Gld).

                Harmanna trouwt op donderdag 16 september 1915 te Ootmarsum (Ov) Met
                wettiging van één kind. op 20-jarige leeftijd met de 20-jarige Johannes
                Hermanus Hoffman, zoon van Johann Gerhard Hoffman en Johanna Francisca van
                de Worp. Johannes is geboren op vrijdag 30 augustus 1895 te Ootmarsum (Ov),
                arbeider (bij huwelijk 1915).<48>

                7 Geertruida Bartelds is geboren op woensdag 29 december 1897 te Gorssel
                (Gld), is overleden op maandag 28 januari 1935 te Oldenzaal (Ov), is als
                overleden aangegeven op dinsdag 29 januari 1935 aldaar , koopvrouw bij
                overlijden\. Geertruida werd 37 jaar en 30 dagen.<49>

                Geertruida trouwt op dinsdag 3 augustus 1915 te Ootmarsum (Ov) Met wettiging
                van één kind. op 17-jarige leeftijd met de 19-jarige Johannes Jager, zoon
                van Johannes Jager en Johanna Maria Linders. Johannes is geboren op
                donderdag 31 oktober 1895 te Weerselo (Ov), opperman (bij huwelijk
                1915).<50>

                II-B Weipe Bartelds, zoon van Harm Bartelds (I) en Engeltje Ferwerda, is
                geboren op maandag 22 november 1858 te Tubbergen (Ov) (ouders wonen te
                Gieten), is als geboren aangegeven op woensdag 24 november 1858 aldaar , is
                overleden op zaterdag 9 november 1940 te Deventer (Ov) (wonende te
                Oldenzaal), is als overleden aangegeven op maandag 11 november 1940 aldaar ,
                stoelenmatter (bij huwelijk 1891), muzikant (bij overlijden), muzikant
                (1904) en orgeldraaier (1921, 1927). Weipe werd 81 jaar, 11 maanden en 18
                dagen.<51,52>

                Weipe trouwt op vrijdag 27 november 1891 te Oldenzaal (Ov) Met wettiging van
                drie kinderen. op 33-jarige leeftijd met de 30-jarige Clasina Hermans,
                dochter van Nicolaas Hermans en Geertruida Netelaar. Clasina is geboren op
                dinsdag 28 mei 1861 te Cothen (Utr), is als geboren aangegeven op woensdag
                29 mei 1861 aldaar , is overleden op maandag 16 september 1940 te Deventer
                (Ov) (wonende te Oldenzaal), is als overleden aangegeven op dinsdag 17
                september 1940 aldaar , koopvrouw (1921). Clasina werd 79 jaar, 3 maanden en
                19 dagen.<53..55>

                Van Weipe en Clasina zijn zes kinderen bekend:

                1 Schelte Bartelds is als geboren aangegeven te Voorst (Gld), is geboren
                rond 1882 te Broek (Gld), zie III-B.

                2 Nicolaas Bartelds is geboren rond 1886 te Voorst (Gld), mandenmaker (bij
                huwelijk 1915).

                Nicolaas trouwt op donderdag 25 februari 1915 te Oldenzaal (Ov) Met
                wettiging van twee kinderen. op ongeveer 29-jarige leeftijd met de ongeveer
                24-jarige Gerkje Soering, dochter van Rientje Soering. Gerkje is geboren
                rond 1891 te Loosdrecht (NH).<56>

                3 Geertruida Bartelds is geboren op zaterdag 23 januari 1892 te Lonneker
                (Ov), is overleden op zaterdag 13 februari 1892 te Kerspel Goor (Ov)
                (wonende te Oldenzaal), is als overleden aangegeven op zaterdag 13 februari
                1892 te Markelo (Ov) . Geertruida werd 21 dagen.<57>

                4 Weipe Bartelds is als geboren aangegeven te Hengelo (Gld) , is geboren op
                donderdag 2 februari 1893 aldaar, is overleden op woensdag 4 juni 1969, is
                begraven te Enschede (Ov) (Rooms Katholieke begraafplaats), koopman (bij
                huwelijk 1923). Weipe werd 76 jaar, 4 maanden en 2 dagen.<58>

                Weipe trouwt op woensdag 16 mei 1923 te Oldenzaal (Ov) Met wettiging van
                drie kinderen. op 30-jarige leeftijd met de 22-jarige Catharina Roose,
                dochter van Elisabeth Roose. Catharina is geboren op zaterdag 19 mei 1900 te
                's-Gravenhage (ZH), is overleden op vrijdag 22 november 1974, is begraven te
                Enschede (Ov) (Rooms Katholieke begraafplaats), koopman (bij huwelijk 1923).
                Catharina werd 74 jaar, 6 maanden en 3 dagen.<59>

                5 Clasina Bartelds is als geboren aangegeven te Eibergen (Gld) , is geboren
                op zondag 9 februari 1896 te Mallem (Gld), koopvrouw (bij huwelijk
                1927).<60>

                Clasina trouwt op woensdag 7 september 1927 te Oldenzaal (Ov) op 31-jarige
                leeftijd met de ongeveer 25-jarige Jan van Engelen, zoon van Hermannus van
                Engelen en Johanna Rass. Jan is geboren rond 1902 te Haarlemmermeer (NH),
                koopman (bij huwelijk 1927).<61>

                6 Geertruida Femia Bartelds is geboren rond 1899 te Ruurlo (Gld), koopvrouw
                (bij huwelijk 1921).

                Geertruida trouwt op vrijdag 3 juni 1921 te Enschede (Ov) Met wettiging van
                één kind. op ongeveer 22-jarige leeftijd met de ongeveer 23-jarige
                Fredericus Rooze, zoon van Jan Rooze en Aleida Demmers. Fredericus is
                geboren rond 1898 te Lonneker (Ov), koopman (bij huwelijk 1921).<62>

                Dit overzicht is gemaakt op maandag 15 juli 2013 met Haza-21

                1) (akte 299)

                2) (akte 31)

                3) (akte 442)

                4) (akte 44)

                5) (akte 159)

                6) (akte 46)

                7) (akte 83)

                8) (akte 48)

                9) (akte 13)

                10) (akte 19)

                11) Johannes trouwt op maandag 17 augustus 1863 te Nijmegen (Gld) met
                Geertruida.

                12) Geertruida Maria van der Pol, dochter van Roelof van der Pol en
                Gerardine Ciena Graat. Geertruida is geboren op woensdag 19 januari 1842 te
                Nijmegen (Gld), is overleden op zondag 14 november 1880 te Groenloo (Gld)
                (aan de gevolgen van TBC). Geertruida werd 38 jaar, 9 maanden en 26 dagen.

                13) (akte 280)

                14) (akte 57 en akte 46 te Zutphen)

                15) (akte 5579?)

                16) (akte 7)

                17) (akte 71)

                18) (akte 23)

                19) (akte 179)

                20) Petrus trouwt op woensdag 19 juni 1901 te Zutphen (Gld) met
                Margrietha.

                21) Margrietha trouwt op donderdag 23 januari 1873 te Zaltbommel (Gld)
                met Johan.

                22) Johan Zernitz, zoon van Heinrich Zernitz en Johanna Hofman. Johan
                is geboren rond 1850 te Zutphen (Gld), is overleden voor woensdag 19 juni
                1901, muzikant (bij huwelijk 1873). Johan werd hoogstens 51 jaar.

                23) Margrietha Catharina Sophia Timmermans, dochter van Willem Hendrik
                Timmermans en Margrietha Catharina Sophia van Loopik. Margrietha is geboren
                rond 1847 te Zaltbommel (Gld), is overleden op donderdag 30 november 1905 te
                Zutphen (Gld), is als overleden aangegeven op vrijdag 1 december 1905 aldaar
                , koopvrouw (bij huwelijk 1901). Margrietha werd ongeveer 58 jaar.
                Margrietha was eerder gehuwd (1) met Johan Zernitz.

                24) (akte 40)

                25) (akte 150)

                26) (akte 40)

                27) (akte 32)

                28) (akte 6)

                29) (akte 20)

                30) (akte 2)

                31) (akte 196)

                32) (akte 297)

                33) Hendrikus trouwt op woensdag 23 juni 1915 te Arnhem (Gld) (is
                gescheiden op maandag 10 november 1924 te Rotterdam (ZH)) met Wilhelmina.

                34) Wilhelmina Hulters, dochter van Hendricus Lodewikus Hulters en
                Gerarda van Heumen. Wilhelmina is geboren rond 1892 te Gorinchem (ZH).

                35) Hendrikus trouwt na 1941 met Louisa.

                36) Louisa Hoeré. Louisa is overleden na dinsdag 21 juni 1960.

                37) (akte 884)

                38) (akte 146)

                39) (akte 172)

                40) Klaas trouwt op donderdag 8 juni 1916 te Deventer (Ov) met
                Hendrika.

                41) Hendrika Nijenhuis, dochter van Mannes Nijenhuis en Lammerdina
                Kolkman. Hendrika is geboren op maandag 30 november 1891 te Diepenveen (Ov),
                dienstbode (bij huwelijk 1916).

                42) (akte 128)

                43) (akte 542)

                44) (akte 15)