Maria Roelofs

  • Fons Baede
    Message 1 of 2 , Jun 21, 2013
      Beste allemaal,

      Op 19 april 1737 ondertrouwen te Amsterdam Barend Blancke en Maria Roelofs. Maria is van Witmarsum, oud 30 jaar en naar alle waarschijnlijkheid rooms katholiek. Getuige was haar nicht Jannitje Velthuijs.
      Werden Witmarsumse katholieken inderdaad gedoopt in Bolsward zoals ik lees op de volgende site
      http://www.geneaknowhow.net/faq/bevolking/dtbl ? De katholieke doopboeken van Bolsward beginnen in 1710.

      Heeft iemand suggesties of nadere informatie over Maria Roelofs en haar voorouders?

      Met dank en vriendelijke groet,
      Fons Baede
    • wouter onrust
      Message 2 of 2 , Jun 21, 2013
        ik bezit een Delfste geboorteschotel met opschrift "ANNO Minke Roelofs Renema 1779"
        deze minke was ook afkomstig uit bolsward

        zie ook:
        http://forumtresoar.nl/viewtopic.php?f=3&t=4755

        To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com