baukje jacobs slotsma en tjitse hommes huitema

  • Johan Zwart
    Message 1 of 6 , Jun 1, 2013
      Goedenmorgen medespeurders,

      ik zit een beetje vast met dit echtpaar baukje jacobs slotsma geboren rond 1810 en haar relatie met tjitse hommes huitema geboren rond 1805, zijn ze ooit getrouwd?, wie zijn hun ouders?, tjitse is overleden 2-3-1876 te wymbritseradeel en baukje jacobs slotsma is overleden 22-03-1876 te wymbritseradeel, wie kan mij op weg helpen, op tresoar en wiewaswie.nl kom ik niet verder, bvd, vriendelijke groet Johan Zwart

    • margreetpol
      Message 2 of 6 , Jun 1, 2013
        Hallo,
        De huwelijksakte staat zowel op tresoar als op allefriezen.nl. Zoek op Tjitse Hommes Hoitema en Baukjen Jacobs Slotsma...
        Mvg,
        Margreet Pol

        Message 3 of 6 , Jun 1, 2013
          bedankt, ja heb nooit gezocht onder de naam hoitema, heb hem nu, thx

          Message 4 of 6 , Jun 1, 2013
            In de tijd terug komt de naam steeds meer voor als Hoitema Hoytema etc.
            In het genealogisch Jierboekje 1972 pagina 50 en 51 staat iets over ik
            dacht o.a. Foppe Hommes Hoeitema (nog een spellingsvariant) de opa van
            Tjitse. Helaas heb ik het boekje zelf niet in bezit dus kan niet even
            voor je kijken wat erin staat, het boekje is bij Tresoar ter inzag en
            meestal kun je het gewoon bij de plaatselijke bibliotheek aanvragen.

            groet, Hinke Woudt-Westra
            http://www.bbww-archief.nl/

          • kees
            Message 5 of 6 , Jun 5, 2013
              Hallo Johan,

              Dit echtpaar is in 1832 getrooudw:

              Huwelijksakte Wymbritseradeel, 1832
              Bruidegom: Tjitse Hommes Hoitema, oud 28 jaar, geboren te Hommerts
              Vader: Homme Foppes Hoitema
              Moeder: Froukjen Halbes
              Bruid: Baukjen Jacobs Slotsma, oud 21 jaar, geboren te Abbega
              Vader: Jacob Johannes Slotsma
              Moeder: Neeltje Taedes Walma
              Datum: 29 mei 1832, akte nr. 30

              Tjitse Hommes was toen weduwnaar. Trouwde eerder in 1829:

              Huwelijksakte Wymbritseradeel, 1829
              Bruidegom: Tjitse Hommes Huitema, oud 25 jaar, geboren te Hommerts
              Vader: Homme Foppes Huitema
              Moeder: Froukjen Alberts
              Bruid: Jeltje Wiebes Knossen, oud 22 jaar, geboren te Hommerts
              Vader: Wiebe Wiebes Knossen
              Moeder: Rinske Johannes Rudolphi
              Datum: 4 juni 1829, akte nr. 43

              Hij is geboren en gedoopt in 1804:

              Wymbritseradeel, dopen, geboortejaar 1804, doopjaar 1804
              Geboren op 14 maart 1804 in Hommerts
              Gedoopt op 2 april 1804 in Hommerts
              Dopeling: Tjitse
              Vader: Homme Foppes Hoitema
              Moeder: Froukje Halbes

              Zij is geboren en gedoopt in 1811:

              Wymbritseradeel, dopen, geboortejaar 1811, doopjaar 1811
              Geboren op 9 januari 1811 in Abbega
              Gedoopt op 10 februari 1811 in Abbega
              Dopeling: Baukje, dochter
              Vader: Jacob Johannes