Re: Jan Harmens Douma

  • jansikke
    Message 1 of 4 , May 24, 2013
      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "nancy" <nancy_kienes@...> wrote:

      > Jan Harmens Douma is geboren 4 juli 1864 te Anjum. Hij is gehuwd met Anna (Heins) Postma 16 mei 1891. Hij zou zijn overleden op 22 mei 1944 te Lioessens, maar ik denk dat dit niet juist is, want kan nergens de akte vinden van zijn overlijden op die bovengenoemde datum. Bij Wie was wie en Alle Friezen ook niet gevonden.
      > Wie o wie zou het wel weten?
      > met groeten
      > nienke zwart

      Hallo Nienke,

      Aangifte is gedaan op 24 mei 1944 in de Gemeente Oost-Dongeradeel van het overlijden van Jan Douma. Overleden 22 mei 1944 om 18.30 u te Lioessens. Oud 79 jaren, zonder beroep, geboren te Anjum. Wedumnaar van Pstma, Anna. Zoon van Douma, Harmen Gerbens en Kingma, Trijntje Ypes.

      https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-19270-16284-27?cc=1831469&wc=10691315

      Overlijdensregister Oost-Dongeradeel 1944 aktenummer 49.

      Vriendelijke groet, Jan Sikke van der Zwaag
    • antonmusquetier
      Message 2 of 4 , May 24, 2013
        overlijdensakten staan maar tot en met 1942 op de site van Tresoar na 1942 zal je op Tresoar zelf moeten zijn.

        Met vriendelijke groet

        Anton Musquetier
        http://altijdstrijdvaardig.nl
        Index van het Provinciaal Bestuurlijk Archief
        van Friesland met ca. 242.985 familienamen,
        ook uit andere Provincies, en ca. 227.750
        gefotografeerde pagina's van D.T.B. en Kerkarchieven

        Message 3 of 4 , May 24, 2013
          Jan Sikke hartelijk dank dan moet het toch goed zijn. Ben jij soms nog familie van Jeanette van der Zwaag mijn schoonzus in Canada. Haar vader was Harry van der Zwaag. In Canada denk ik Herry. Zij was getrouwd met mijn broer en overleed in 1993.
          met groeten nienke zwart