Re: [Friesland-genealogy] Re: Babeloele en mail niet terug.

  • Hinke
    Message 1 of 22 , Apr 26, 2013
      Ook ik krijg al lang mijn eigen mail niet meer terug, nooit wat aan de
      instellingen veranderd, mogelijk vanwege een gmail adres? Hebben meer
      mensen (met een gmail adres) hier last van?

      En wat Glas (Babeloele) betreft, dit speelde voor 1800?

      groet, Hinke.
      http://www.bbww-archief.nl/

    • Klaas
      Message 2 of 22 , Apr 26, 2013
        Hallo Irene:

        Ik weet niet veel meer over Babeloele. Maar ik weet wel dat zijn slachtoffer was familie van mij; Ids Lourens (Lauwrens) de Jong was een neef van mijn voorouder, Minne Frankes Frankema (een zoon van zijn schoonzuster). Minne heeft de familie naam voor Ids gekozen in 1811. Kijk op mijn website onder III.2.5: http://kbylsma.bravehost.com/FRANKEMA.html

        Klaas Bylsma

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Hinke <wouwes@...> wrote:

> [...]
        > mensen (met een gmail adres) hier last van?
        >
        > En wat Glas (Babeloele) betreft, dit speelde voor 1800?

      • boerdammers
        Message 3 of 22 , Apr 27, 2013
          Babeloele was de bijnaam va Jacob Dirks Glas, geboren 16-01-1772 te Joure, overleden door de doodstraf te Leeuwarden op 01-11-1816 te Leeuwarden. In Joure was hij uurwerkmakersknecht en logementhouder. Het verhaal intrigeert me omdat hij een broer was van een voorouder van me. Hoe kwam hij b.v. aan die bijnaam, was hij een bekende figuur in het toenmalige criminele wereldje?
          Allemaal vragen waarop blijkbaar weinig antwoorden op zijn.

          Met vriendelijke groet,
          Jan de Boer

        • Hinke
          Message 4 of 22 , Apr 27, 2013
            Jan bedankt, uurwerkmakersknecht, daarom komt de naam mij bekend voor.
            Misschien weet mijn vriendin meer van hem, dan zal het vast in het boek
            staan over de uurwerkmakers wat in juni uitkomt. Meer over dat boek is
            te vinden op onze website: http://www.bbww-archief.nl/
            Rechtsonder op het plaatje klikken en je vindt meer over het boek en je
            zou Sietie natuurlijk een mailtje kunnen sturen of er meer over Jacob
            Dirks Glas in dat boek staat.

            groet, Hinke.
            http://www.bbww-archief.nl/

          • Elsinga Sietze
            Message 5 of 22 , Apr 27, 2013
              Inderdaad ook wel eens gehad met bepaalde mailadressen dat mijn eigen berichten niet in de mail terg kwamen.
              Maar als je dan inlogt bij de yahoo groups blijkt je bericht er wel te staan. Dus daar kun je het wel controleren.

              Met vriendelijke groeten,

              Sietze Elsinga

              Op 26 apr 2013, om 22:44 heeft Hinke het volgende geschreven:

              > Ook ik krijg al lang mijn eigen mail niet meer terug, nooit wat aan de
              > instellingen veranderd, mogelijk vanwege een gmail adres? Hebben meer
              > mensen (met een gmail adres) hier last van?

            • klaaspera
              Message 6 of 22 , Apr 27, 2013
                Hallo Irene,

                De familie van Jakob Dirks Glas en het verhaal van zijn onvrijwillige dood wordt goed beschreven op:

                http://www.genealogieonline.nl/kwartierstaat-aaltje-tanja-de-vries/I252.php

                Met vriendelijke groeten,

                Klaas Pera

              • Hinke
                Message 7 of 22 , Apr 27, 2013
                  Sietze, ik weet het, ik krijg al jaren mijn mail niet terug, op zich
                  geen probleem, hooguit af en toe lastig.

                  groet, Hinke.
                  http://www.bbww-archief.nl/

                  Message 8 of 22 , Apr 27, 2013
                    Klaas, dat is inderdaad een mooi overzichtelijk verhaal. Als ik er aan
                    denk zal ik mijn vriendin nog eens vragen wat zij van hem heeft, als
                    uurwerkmaker staat hij (vast) in het boek en ze heeft naast onderzoek
                    bij Tresoar ook veel gegevens uit het gemeentearchief gehaald en daar
                    heb je soms toch weer andere bronnen.

                    groet, Hinke.
                    http://www.bbww-archief.nl/

                  • Kees Dommisse
                    Message 9 of 22 , Apr 27, 2013
                      Hinke,

                      Kijk eens in je spam of die mails daar soms terecht komen.

                      Je zou niet de eerste zijn die sommige mails als spam aangeven en, doordat
                      de afzender je eigen e-mailadres als afzendadres spooft, je jezelf in het
                      spamfilter plaatst

                      Kees Dommisse

> [...]

                      > Met vriendelijke groeten,
                      >
                      > Sietze Elsinga
                      >
                      > Op 26 apr 2013, om 22:44 heeft Hinke het volgende geschreven:

                      -----
                      Geen virus gevonden in dit bericht.
                      Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
                      Versie: 2013.0.3272 / Virusdatabase: 3162/6277 - datum van uitgifte:
                      04/27/13
                    • klaaspera
                      Message 10 of 22 , Apr 27, 2013
                        Hinke,

                        Dit verhaal is vermoedelijk weer gekopieerd van de volgende website:

                        http://www.gemeentearchief.nl/text/nl/346/Sagen_-_Babeloele

                        Mvg, Klaas

                      • h. wouwes
                        Message 11 of 22 , Apr 27, 2013
                          Klaas, ik bedoelde het gemeentearchief in Joure:-)

                          Groet, Hinke

                        • h. wouwes
                          Message 12 of 22 , Apr 27, 2013
                            Op mijn tablet zie ik meteen of er spam mail is maar daar zit tot nu toe
                            nooit iets van Yahoo bij.

                            Groet, Hinke.
                            Op 27 apr. 2013 20:51 schreef "Kees Dommisse" <dommisse@...> het
                            volgende:

                          • klaaspera
                            Message 13 of 22 , Apr 28, 2013
                              Hinke,

                              Ik probeerde alleen maar aan te geven, op welke originele bron de website bij Genealogie Online vermoedelijk was gebaseerd. Dat was toevallig het gemeentearchief van Leeuwarden.

                              Met vriendelijke groeten,

                              Klaas Pera

                              --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "h. wouwes" <wouwes@...> wrote:

                              > Klaas, ik bedoelde het gemeentearchief in Joure:-)
                              >
                              > Groet, Hinke

                            • Kees Dommisse
                              Message 14 of 22 , Apr 28, 2013
                                Jammer, (niet geschoten is altijd mis).

                                Kees

                                -----
                                Geen virus gevonden in dit bericht.
                                Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
                                Versie: 2013.0.3272 / Virusdatabase: 3162/6280 - datum van uitgifte:
                                04/28/13
                              • h. wouwes
                                Message 15 of 22 , Apr 28, 2013
                                  Zo is het maar net Kees, in ieder geval bedankt voor het meedenken.

                                  Groet, Hinke
                                  Op 28 apr. 2013 20:14 schreef "Kees Dommisse" <dommisse@...> het
                                  volgende:

                                • Hinke
                                  Message 16 of 22 , Apr 29, 2013
                                    Prima Klaas, had ik je even verkeerd begrepen!!

                                    groet, Hinke.