Foeck Eelings

  • Frits Hunneman
    Message 1 of 2 , Apr 23, 2013
      Een van mijn voorouders is Foeck Eelings getrouwd op 25 september 1707 te
      Langezwaag met Gjalt Syttes.Volgens de gegevens is zij afkomstig van
      Langezwaag

      Foeck Eelings zou een dochter kunnen zijn van Eelingh Sibbeles en Yd Jacobs.
      Die zou dan geboren/gedoopt zijn 31 juli 1687 te Joure.

      Als ik kijk naar de de naam Eeling Sibbeles, dan laat deze 4 kinderen dopen.
      2 in Joure en 2 in Kortezwaag. Hiervan 2x een zoon Sibbele.
      In joure wordt vermeld dat hij molenaar is.

      zie dopen beneden.

      Mijn vraag is of de Eling Sibbeles uit Joure dezelfde persoon is als de
      Eling Sibbeles uit Langezwaag.

      Ik ben benieuwd of iemand hier iets meer over weet.

      Haskerland, dopen, doopjaar 1687

      Gedoopt op 31 juli 1687 in Joure/Westermeer/Snikzwaag

      Dopeling: Foeck, dochter

      Vader: Eelingh Sibbles, meulenaar op Schipslootswal

      Moeder: Yd Jacobs

      Gestandaardiseerde namen:

      Dopeling: FOEKJE

      Vader: ELING SIBBELES

      Moeder: IETJE JAKOBS

      Haskerland, dopen, doopjaar 1688

      Gedoopt op 23 december 1688 in Joure/Westermeer/Snikzwaag

      Dopeling: Sibble, zoon

      Vader: Eelingh Sibbles, meulenaar op Schipslootswal

      Moeder: Yd Jacobs

      Gestandaardiseerde namen:

      Dopeling: SIBBELE

      Vader: ELING SIBBELES

      Moeder: IETJE JAKOBS

      Opsterland, dopen, doopjaar 1698

      Gedoopt op 12 juni 1698 in Langezwaag

      Dopeling: Sibbele

      Vader: Eeling Sibbeles

      Moeder:

      Gestandaardiseerde namen:

      Dopeling: SIBBELE of SIBBELTJE

      Vader: ELING SIBBELES

      Opsterland, dopen, doopjaar 1701

      Gedoopt op 11 september 1701 in Langezwaag

      Dopeling: Sijtse

      Vader: Eeling Sibles

      Moeder:

      Gestandaardiseerde namen:

      Dopeling: SIETSE of SIETSKE

      Vader: ELING SIBBELES

      Alvast bedankt voor uw reactie.

      Floris

    • jan vandervliet
      Message 2 of 2 , Apr 25, 2013
        Goede avond,
        Ik ben jarenlang ingeschreven geweest op Friesland-genealogie, heb alles gretig gelezen maar kon helaas geen bijdrage leveren vanuit Vlaanderen.
        Vandaag kan ik zeggen dat mijn boompje tot ongeveer 1320 terug gaat en dat het Heraldisch College van het VVF mijn droomwapen goedkeurde.
        Ik zou me daarom graag uitschrijven.
        Maar wil alle leden van de groep toch graag bedanken voor alle leerrijke zaken die ik aantrof.
        Met hartelijke groeten,
        Jan Vandervliet