Re: laatste reactie en einde van mijn vraag

  • backfiremillie
    Message 1 of 31 , Apr 20 6:31 AM
      Hoi Tjerck,

      Omdat ik zelf met een database van inmiddels 10.000 personen werk is het antwoord moeilijker te geven. Ik switch per dag van provincie,zeker als het niet zo lekker gaat en dus waar ik precies in het begin van de week zat, weet ik inmiddels niet exact meer. Soms vind ik ineens 100 personen vroeg in de 17e eeuw en dan is het snel invoeren gewoon even verstand op nul.

      Mijn gezin wil vandaag nog naar buiten, dus ik duik er later nog in.

      Ik denk dat het hem vooral zit in de nauwkeurigheid van invoeren van het zoekveld. Ik weet dat er diverse wildcards en haakjes gebruikt kunnen worden, maar voorheen kon je bijvoorbeeld Tjeerd verkeerd schrijven en dan gaf het systeem toch oplossingen. Nu staat er al snel een blauw gerand scherm "niet gevonden". Ik weet dat je dit nu kan oplossen met T????d. Dan heb je gelijk die i en j, die ook voorkomen. De gebruiksaanwijzing ken ik inmiddels uit mijn hoofd.

      Hetzelfde maar dan omgekeerd is het geval bij Familysearch. Daar is een mogelijkheid om de nauwkeurigheid in of uit te schakelen, maar als je die weglaat dan komen er in tegenstelling tot het oude systeem veel meer irrelevante uitkomsten uit. Het aanvinken zorgt at je bijna niets meer ziet. De kans op een vondst die je niet verwacht is daarmee gereduceerd.

      Als jullie bij Tresoar niets veranderd hebben in de namenconversie zal ik het denk ik moeten doen met die tekens.

      Bedankt voor je reactie.

      Hans Molenaar

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Tjerk Tigchelaar" <tjerk@...> wrote:

      > Beste Hans,
      >
      > Zou je het aangehaalde manco kunnen verduidelijken met een paar concrete voorbeelden, bij voorkeur dingen die je al hebt maar die niet meer terug te vinden zijn? Ik kan daar dan eens een blik op werpen en kijken wat er mogelijk aan de hand is.
      >
      > Mvg,
      > Tjerk Tigchelaar

    • douwe heins
      Message 31 of 31 , Apr 23 1:36 PM