laatste reactie en einde van mijn vraag

  • backfiremillie
    Message 1 of 31 , Apr 20, 2013
      Dag allemaal,

      Ik heb voor de helft Fries bloed en ben wel wat gewend.
      Recht voor zijn raap hou ik tot een bepaalde hoogte wel van.

      Sorry als ik iemand voor zijn schenen heb geschopt, maar dat is niet de bedoeling.

      Ik ben al 30 jaar vrijwilliger op een ander vlak namelijk de hulpverlening. Daarnaast zal ik waarschijnlijk tot mijn 70 ste door moeten gaan met mijn baan die zich ook in de hulpverlening/veiligheid afspeelt. Dat ik dan wat minder tijd voor archieven heb lijkt mij gerechtvaardigd.

      Terug naar mijn vraag en de vragen die ik terug kreeg.

      Het probleem zit hem in de nieuwe sites/databases die gebouwd worden. Het valt mij gewoon op dat als ik een naam intik ik er gewoon minder hits op krijg.
      Voorheen was wat je kreeg misschien van wat minder van kwaliteit maar je kreeg een antwoord waar je dan verder onderzoek op moest doen. Het typische is dat ik hetzelfde constateer bij Tresoar als bij Failysearch. Zelfs dingen die al heb kan ik niet meer terug vinden. Hoe dat komt is een raadsel.

      Als er iemand is daar antwoord op kan geven graag.

      Mvg

      Hans Molenaar

      Mvg

      Hans Molenaar

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Michèl <michldejong@...> wrote:

      > Waarde lijstgenoten,
      >
      > ik denk dat niemand, ook Hans niet, iets af wil doen aan de zeer gewaardeerde inspanningen van de vele vrijwilligers die zich inzetten voor de digitale ontsluiting van de archieven.
      >
      > Met deze aanname in gedachten is het dus onnodig om steeds gelijk een roedel hyena's iemand aan stukken te scheuren die op een rustige wijze kritische kanttekeningen zet bij de website van een archiefinstelling.

> [...]
    • douwe heins
      Message 31 of 31 , Apr 23, 2013