[Friesland-genealogy] Re: directe link naar Tresoar

  • antonmusquetier
    Message 1 of 31 , Apr 20, 2013
      Beste Hans

      Ik denk dat jij er geen besef van hebt wat de Friese vrijwilligers allemaal doen.

      Zij offeren hele dagen, soms een paar dagen in de week op om
      voor de “genealoog” die thuis in zijn bureaustoel achter de computer zit,
      en (bijna) nooit een archief van binnen heeft gezien doen.
      Zij doen dit omdat ze er plezier in hebben om wat voor een ander te doen
      en hoeven daar ook geen z.g.n. credits voor.
      En de site van Amsterdam die je noemt is ook niet de hemel op de genealogische aarde,
      daar vind je na 1811 bijna niets op de site van geboorte-huwelijk-overlijden,
      dus niet over Friesland klagen, want Tresoar is een archief met visie en zoals Tjerk schrijft
      Ken je één archief in den lande met bijvoorbeeld een miljoen notariële aktes?
      ik wel en dat is Tresoar.
      verdere schrijf je >>>>>>>Met name de periode voor 1811 is wat
      betreft de bereikbaarheid en beschikbaarheid van acten niet veel veranderd.
      en je zult daar tot nu toe van 99 plaatsen vinden (en aan over een paar maanden van 125 plaatsen
      de Doop-Trouw-Lidmaten en indien bewaard gebleven de Begraaf inschrijvingen/akten
      en van 90% der genoemde plaatsen de kerkelijke archieven compleet digitaal
      zowel voor als na 1811. (deze site is ook te benaderen
      via de site van Tresoar>>VOOROUDERS>>> LINKS >>>Bestuurlijk Archief van Friesland (de Staten)
      En trouwens je zou eens een bezoek kunnen brengen aan Tresoar,
      waar ook in de studiezaal weer elke dag buiten de professionele medewerkers
      vrijwilligers aanwezig zijn om de onderzoeker te helpen.

      Verder schrijf je >>>>>>
      Je zoekt maar vindt minder dan met het oude systeem. Waar dat
      aan ligt kan ik niet zo duiden, maar er komt gewoon minder uit. Visueel
      lijkt het mooier maar het resultaat is minder. <<<<<<<<<<<<

      Heb je ooit wel eens gekeken bij : Hulp bij het zoeken in genealogische databases
      met welke combinaties je kan zoeken en er dan veel meer resultaten uit komen.

      Met vriendelijke groet

      Anton Musquetier
      http://altijdstrijdvaardig.nl
      Index van het Provinciaal Bestuurlijk Archief
      van Friesland met ca. 242.485 familienamen,
      ook uit andere Provincies, en ca. 227.750
      gefotografeerde pagina's van D.T.B. en Kerkarchieven

      Message 31 of 31 , Apr 23, 2013