RE: [Friesland-genealogy] directe link naar Tresoar

  • Andrys Stienstra
    Message 1 of 31 , Apr 19, 2013
      Ik denk niet dat dat Hans het forum bedoelde. Hans bedoelde het zoekscherm
      wat Roelof Varkevisser bijna vijftien jaar geleden(!) had gemaakt in de tijd
      toen er via Tresoar nog niet in één keer gezocht kon worden in alle regio's
      tegelijk.
      In de loop van de jaren heeft Tresoar veel verbeterd, aangepast en
      uitgebreid, ook met nieuwe bronnen. Die ontwikkelingen zijn door Varkevisser
      niet gevolgd. Voor zover ik kan nagaan is zijn pagina de laatste vijf, zes
      jaar (minstens!) niet meer aangepast.
      Dat de pagina nu een foutmelding geeft komt omdat wij bij Tresoar een tijdje
      geleden de oude databases, die al geruime tijd niet meer werden onderhouden,
      van het internet hebben afgehaald. Zoeken in de actuele databases van
      Tresoar kan alleen via het zoekscherm op de website van Tresoar (via
      Voorouders > Zoeken genealogie), ook rechtstreeks te bereiken via
      http://asksam.tresoar.nl.

      (Cor, het forum is overigens gewoon bereikbaar op http://forumtresoar.nl).

      Met vriendelijke groeten,

      Andrys Stienstra