Re: Gossele Piebes

  • reyacta
    Message 1 of 8 , Apr 4 5:29 AM
      Hallo - vervolg

      Gosling Pieters doopt gewoon hervormd in Joure en daar zit geen Pybe tussen.

      De info kwam trouwens van hier:

      en ze hebben het over deze gildepenning:
      http://collectie.friesmuseum.nl/portal/object/FriesMuseum/258A026231130CB682B3FDCFBF510FA97EBBD9F7.html

      groet Margreet

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "reyacta" <mhuisman2@...> wrote:

> [...]
      > Bruidegom: Pybe Goslycks afkomstig van Joure
      > Bruid: Fookel Tialkes afkomstig van Joure
      > schipper in 1739.
      >
      > Bavius Schultinck - getrouwd, maar kinderloos ovl in 1733.
      > Heeft een zus Johanna die voor 1739-1740 ovl is, omdat haar man dan hertrouwt.
      >
      > kinderen van Petrus Hamconius Schultinck en Anna Maria Nauta,
      > zoon van Steven Schultinck en Jancke Seta,
      > dochter van Pierius Tieerds Hamconius Ceta en Eett Pibodr Jongma
      > dr van Pybe Goslicks en Anne Solckema
      > zoon van Goslick Edes en Uilk Pekes.
      >
      > Dit is dus de familieband waar Pybe zich in 1739 op beroept.

    • Frits Hunneman
      Message 2 of 8 , Apr 4 6:45 AM
        Heel hartelijk bedankt voor al het uitzoekwerk. Ik ben u daar zeer
        erkentelijk voor.

        Groeten,

        Frits

        Message 3 of 8 , Apr 5 4:11 AM
          Hallo,

          ik heb nog wel een correctie op het eerdere verhaal in 1739.

          Omdat Bavius en zijn zus beiden kinderloos overleden, erven de eventueel nog levende ouders -
          (en misschien neven en nichten denk ik).
          Een van de verkopers is dus Bavius' moeder - Anna Maria Nauta,
          en die was geen familie van Piebe.
          Juist hij wordt daarom niet ontvankelijk verklaard.

        • piet.boltjes
          Message 4 of 8 , Apr 5 4:33 AM
            Hallo Reyacta,

            Piebe Goslicks heeft in 1702 de artikelen en ordonantiën van het Schippersgild op de Joure ondertekent.

            Vriendelijke groet,

            Piet Boltjes