Re: [Friesland-genealogy] familysearch.org scans

  • Godwin Zwanenburg
    Message 1 of 7 , Mar 27, 2013
      Beste Alex,

      De meest eenvoudige ingang is:

      http://www.genver.nl/indexfr.htm
      Dit geeft een goed overzicht.

      Groeten,

      Godwin

      2013/3/27 alex.wijnstra <alex.wijnstra@...>:
> [...]
      >
      > Nu keek ik na een tijdje weer op deze website (via https://familysearch.org/search/collection/list#page=1&countryId=1927059), maar nu zie ik hier geen gegevens meer staan van Friesland.
      >
      > Zijn deze scans nog ergens online in te zien?

      Godwin Zwanenburg
      Uthof 24
      9202 HM Drachten
      The Netherlands
    • alex.wijnstra
      Message 2 of 7 , Mar 27, 2013
        Ah, dank je wel Godwin en Lineke, dat is inderdaad wat ik zocht!
        Groet,
        Alex

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Godwin Zwanenburg <gzwanenburg@...> wrote:

        > Beste Alex,
        >
        > De meest eenvoudige ingang is:
        >
        > http://www.genver.nl/indexfr.htm
        > Dit geeft een goed overzicht.
        >
        > Groeten,
        >
        > Godwin

        > --
        > --
        > ****************************************************************
        > Godwin Zwanenburg
        > Uthof 24
        > 9202 HM Drachten
        > The Netherlands

      • alex.wijnstra
        Message 3 of 7 , Mar 27, 2013
          Weet iemand toevallig of de scans al geïndexeerd zijn en je via de familienaam kan zien welke namen je kan vinden in de boeken?

          Message 4 of 7 , Mar 27, 2013
            Alex,

            Helaas, dit blijft ouderwets genealogisch handwerk.

            Maar je hebt het moderne voordeel dat je eerst via www.wiewaswie.nl of
            www.tresoar.nl zoeken naar het juiste aktenummer kunt zoeken (na 1811) en
            vervolgens via de overzichten op www.genver.nl vrij snel naar de juiste akte
            kan bladeren.

            Als je de doopboeken of ander pre-1811 materiaal door moet spitten, dan kan
            ik je uit ervaring melden dat dat bepaald geen sinecure is….

            Met vriendelijke groet,

            Nynke van den Hooven

            Weet iemand toevallig of de scans al geïndexeerd zijn en je via de
            familienaam kan zien welke namen je kan vinden in de boeken?

            <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com> , "alex.wijnstra"
            <alex.wijnstra@...> wrote:

> [...]
            Friesland.

            > Zijn deze scans nog ergens online in te zien?

          • alex.wijnstra
            Message 5 of 7 , Mar 27, 2013
              Dan blijven we dat op de ouderwete manier doen. Maar inderdaad, aan de hand van de gemeente en aktenummer kon ik aktes wel vinden.

              Vóór 1811 heb ik ook nog wat zoekwerk. Maar dat zal zeker zelf bladeren worden denk ik. (Zie mijn andere bericht over Heere Hendriks).

              Groet,
              Alex