Re: [Friesland-genealogy] familysearch.org scans

  • L.Bijlsma
    Message 1 of 7 , Mar 27, 2013
      Heb je gezocht via www.genver.nl?
      De makkelijkste manier.

      met vr.gr. Lineke Bijlsma
      .
      ----- Original Message -----
      From: "alex.wijnstra" <alex.wijnstra@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Wednesday, March 27, 2013 8:16 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] familysearch.org scans

      Hallo,

      Enige tijd geleden waren er scans beschikbaar via familysearch.org. Hierin
      kon je zo uit mijn hoofd gegevens over geboorten, huwelijken en overlijdens
      vinden. Je kon zelf door de boeken bladeren. Het was daarbij mogelijk om de
      provincie Friesland te kiezen en daarna kon kiezen in welke gemeente je
      wilde zoeken. Ik geloof dat dit de database was met gegevens: Netherlands,
      Births and Baptisms, 1564-1910

      Nu keek ik na een tijdje weer op deze website (via
      https://familysearch.org/search/collection/list#page=1&countryId=1927059),
      maar nu zie ik hier geen gegevens meer staan van Friesland.

      Zijn deze scans nog ergens online in te zien?

      Groet,
      Alex

    • Godwin Zwanenburg
      Message 2 of 7 , Mar 27, 2013
        Beste Alex,

        De meest eenvoudige ingang is:

        http://www.genver.nl/indexfr.htm
        Dit geeft een goed overzicht.

        Groeten,

        Godwin

        2013/3/27 alex.wijnstra <alex.wijnstra@...>:
> [...]
        >
        > Zijn deze scans nog ergens online in te zien?

        Godwin Zwanenburg
        Uthof 24
        9202 HM Drachten
        The Netherlands
      • alex.wijnstra
        Message 3 of 7 , Mar 27, 2013
          Ah, dank je wel Godwin en Lineke, dat is inderdaad wat ik zocht!
          Groet,
          Alex

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Godwin Zwanenburg <gzwanenburg@...> wrote:

          > Beste Alex,
          >
          > De meest eenvoudige ingang is:
          >
          > http://www.genver.nl/indexfr.htm
          > Dit geeft een goed overzicht.
          >
          > Groeten,
          >
          > Godwin

          > --
          > --
          > ****************************************************************
          > Godwin Zwanenburg
          > Uthof 24
          > 9202 HM Drachten
          > The Netherlands

        • alex.wijnstra
          Message 4 of 7 , Mar 27, 2013
            Weet iemand toevallig of de scans al geïndexeerd zijn en je via de familienaam kan zien welke namen je kan vinden in de boeken?

            Message 5 of 7 , Mar 27, 2013
              Alex,

              Helaas, dit blijft ouderwets genealogisch handwerk.

              Maar je hebt het moderne voordeel dat je eerst via www.wiewaswie.nl of
              www.tresoar.nl zoeken naar het juiste aktenummer kunt zoeken (na 1811) en
              vervolgens via de overzichten op www.genver.nl vrij snel naar de juiste akte
              kan bladeren.

              Als je de doopboeken of ander pre-1811 materiaal door moet spitten, dan kan
              ik je uit ervaring melden dat dat bepaald geen sinecure is….

              Met vriendelijke groet,

              Nynke van den Hooven

              Weet iemand toevallig of de scans al geïndexeerd zijn en je via de
              familienaam kan zien welke namen je kan vinden in de boeken?

              <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com> , "alex.wijnstra"
              <alex.wijnstra@...> wrote:

> [...]
              Friesland.

              > Zijn deze scans nog ergens online in te zien?

            • alex.wijnstra
              Message 6 of 7 , Mar 27, 2013
                Dan blijven we dat op de ouderwete manier doen. Maar inderdaad, aan de hand van de gemeente en aktenummer kon ik aktes wel vinden.

                Vóór 1811 heb ik ook nog wat zoekwerk. Maar dat zal zeker zelf bladeren worden denk ik. (Zie mijn andere bericht over Heere Hendriks).

                Groet,
                Alex