Re: INIA

  • klaaspera
    Message 1 of 2 , Mar 27, 2013
      Hallo Casper,

      Nog een aanvulling m.b.t. de ouders van Peter Gerrits Inia:

      naam: Inia, Gerrit Harmens
      sterfdatum: 8-6-1649
      geboortejaar: 1591
      aant.: burgemeester 1641; rentemeester; armvoogd; kistemaker; ijzerkramer
      echtgenoot: Haerda, Geeltje Dirks
      commentaar
      boeknummer: 1100
      plaats: Dokkum
      tekst e.d. niet gewijzigd t.o.v. boek
      commentaar

[...]
      boeknummer: 1108
      plaats: Dokkum
      tekst e.d. niet gewijzigd t.o.v. boek
      commentaar

      naam: Inia, Atse Harmens
      doopdatum: 18-1-1648
      geboortejaar: 1648
      sterfjaar: 1691
      godsdienst: hervormd
      aant.: ged. Harlingen; zoon van Harmen Atses en Magdaleentje Jurjens; geh. 1671 Cornelia Augustinus van Riskinga, Franeker; stud. Franeker 1666; dominee
      commentaar
      boeknummer: 6199
      plaats: Suawoude
      tekst e.d. niet gewijzigd t.o.v. boek
      commentaar

      Bron: http://www.walmar.nl/inscripties.asp

      Wat betreft de familie Inia vond ik op Google Books ook nog gegevens over Atze Hermanus Inia, zijn vrouw Martie Rinses en hun vermoedelijke zoon Cornelis Atses Inia in het boek "Dutch review of church history", Volumes 73-74. De link is:

      http://books.google.nl/books?ei=8M1SUYacL4nZOqvtgZAE&sqi=2&hl=nl&id=bxJVAAAAYAAJ&dq=Pieter+Gerrits+Inia&q=Inia#search_anchor

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera