Re: [Friesland-genealogy] naaisters, kleermakers rond 1900 in Haskerland

  • Hinke
    Message 1 of 8 , Mar 25 7:32 AM
      Bedankt Andries! Ik heb het er als opmerking bij gezet met jouw naam,
      mocht je daar bezwaar tegen hebben dan hoor ik het graag. In ieder
      geval heel erg leuk deze aanvulling.

      Ik zal mijn vriendin (Sietie) vragen of zij nog de foto's heeft van deze
      akte, dan kan ze even kijken of er misschien toch niet sergeanten staat.
      Al denk ik het niet want ze is goed in het ontcijferen van dit soort
      handschriften. Maar soms is iets beter te ontcijferen als je een idee
      hebt waar het over gaat.

      groet, Hinke.

    • JP Mels
      Message 2 of 8 , Mar 25 1:58 PM
        Dag Hinke en Andries,

        Mag ik dan ook een duit in het zakje doen?

        Met kastspeinen zal waarschijnlijk kastspeunen bedoelt worden. Soort
        scharnieren welke in de onder en bovenkant van een deur worden geplaatst.

        http://webshop.weijntjes.nl/nl/interieur/meubelscharnieren/ijzer-galvaniseer
        d/kastspeunen-ijzer-50-x-8-x-2,5-mm/007157/

        In de avond wil ik mij graag bezig houden met genealogie en daar op
        toegepaste geschiedenis. Overdag mag ik mij bezigen met interieurbouw,
        moderne meubelmakerij. Als er zich mogelijk nog meer vragen opwerpen ben ik
        van harte bereid om het een en ander voor jullie uit te zoeken.

        Vriendelijke groet, Johan.

        Message 3 of 8 , Mar 25 11:39 PM
          Johan, ook jij bedankt voor de aanvulling. Ik heb ook dit er bij gezet.
          Helaas had mijn vriendin deze akte niet op foto maar mochten we weer
          eens bij Tresoar komen zullen we de akte nog eens in kijken om te zien
          of we het nu anders lezen.

          met vriendelijke groet,
          Hinke Woudt-Westra
          http://www.bbww-archief.nl