Re: [Friesland-genealogy] naaisters, kleermakers rond 1900 in Haskerland

  • Hinke
    Message 1 of 8 , Mar 25, 2013
      Bedankt Wim voor het herstellen van de link, zelf niet goed opgelet.

      groet, Hinke.

    • Andries J.A. de Vries
      Message 2 of 8 , Mar 25, 2013
        Hinke,

        Bij I n ventaris Gellius Sakes de Jong bijlage 6a is sprake van 4
        sersanten [sergeanten] met 2 vraagtekens, ter informatie: dit zijn
        verstelbare lijmtangen voor klemmen van grote vlakken hout [deuren,
        ramen kastwanden e.d.].

        Met vriendelijke groet,

        Andries de Vries

      • Hinke
        Message 3 of 8 , Mar 25, 2013
          Bedankt Andries! Ik heb het er als opmerking bij gezet met jouw naam,
          mocht je daar bezwaar tegen hebben dan hoor ik het graag. In ieder
          geval heel erg leuk deze aanvulling.

          Ik zal mijn vriendin (Sietie) vragen of zij nog de foto's heeft van deze
          akte, dan kan ze even kijken of er misschien toch niet sergeanten staat.
          Al denk ik het niet want ze is goed in het ontcijferen van dit soort
          handschriften. Maar soms is iets beter te ontcijferen als je een idee
          hebt waar het over gaat.

          groet, Hinke.

        • JP Mels
          Message 4 of 8 , Mar 25, 2013
            Dag Hinke en Andries,

            Mag ik dan ook een duit in het zakje doen?

            Met kastspeinen zal waarschijnlijk kastspeunen bedoelt worden. Soort
            scharnieren welke in de onder en bovenkant van een deur worden geplaatst.

            http://webshop.weijntjes.nl/nl/interieur/meubelscharnieren/ijzer-galvaniseer
            d/kastspeunen-ijzer-50-x-8-x-2,5-mm/007157/

            In de avond wil ik mij graag bezig houden met genealogie en daar op
            toegepaste geschiedenis. Overdag mag ik mij bezigen met interieurbouw,
            moderne meubelmakerij. Als er zich mogelijk nog meer vragen opwerpen ben ik
            van harte bereid om het een en ander voor jullie uit te zoeken.

            Vriendelijke groet, Johan.

            Message 5 of 8 , Mar 25, 2013
              Johan, ook jij bedankt voor de aanvulling. Ik heb ook dit er bij gezet.
              Helaas had mijn vriendin deze akte niet op foto maar mochten we weer
              eens bij Tresoar komen zullen we de akte nog eens in kijken om te zien
              of we het nu anders lezen.

              met vriendelijke groet,
              Hinke Woudt-Westra
              http://www.bbww-archief.nl