+ Overlijdensadvertenties Sneeker Nieuwsblad 20-03-2013

  • Anton Musquetier
    Message 1 of 8 , Mar 21, 2013
      + Overlijdensadvertenties Sneeker Nieuwsblad 20-03-2013
      Froukje Marja Bootsma
      Geboren 04-04-1964 Sneek
      Overleden 15-03-2013 Sneek
      Gehuwd met Peter Algra

      Antje Post
      Geboren 20-06-1925 Heeg
      Overleden 14-03-2013 St. Nicolaasga
      Weduwe van Roelof de Boer sinds 22-03-2006

      Sophia Maria Konst
      Geboren 27-09-1923 Bakhuizen
      Overleden 16-03-2013
      Weduwe van Tjerk de Blaauw sinds 09-04-2009

      Ymkje Visser
      Geboren 27-01-1920 Jutrijp
      Overleden 16-03-2013 IJlst
      Weduwe van Jan Theunis Schotanus sinds 09-03-1999

      Andries Quarré
      Overleden 12-03-2013 Makkum
      Partner: Martje

      Erdmute Käthe Köhn
      Geboren 10-07-1936 Hamburg
      Overleden 15-03-2013 Sneek

      Tietje (Tiety) van der Laan
      Geboren 23-02-1922 Sneek
      Overleden 15-03-2013 Sneek

      Aafke van der Veen
      Geboren 04-10-1946 Middelstum
      Overleden 13-03-2013 Sneek
      Partner: Bakker

      Peter Blauw
      Overleden 18-03-2013 Sneek

      Wendy Theodora Maria Bonouvrie
      Geboren 08-12-1967 Utrecht
      Overleden 18-03-2013 IJlst

      Thijs Sietse Faber
      Geboren 26-10-1955 Snits (Sneek)
      Overleden 14-03-2013 Langwar (Langweer)

      Klaas Liefko van der Laan
      Overleden maart 2013 Bolsward

      Libbe S. van der Velde
      Geboren 27-08-1919 Bolsward
      Overleden 14-03-2013 Bolsward
      Weduwnaar van Geertje Postma sinds 19-12-2001

      Heert Visser
      Overleden maart 2013-03-21

      Jannie Kamstra
      Overleden in de leeftijd van 69 jaar
      Maart 2013

      Voor de originele advertenties ga naar: De Krant van Toen
      http://www.archiefleeuwardercourant.nl/srch/sim.do?againtwo=true
      Zoek in Overige Titels >> Familieberichten.

      Met vriendelijke groet

      Anton Musquetier
      http://altijdstrijdvaardig.nl
      Index van het Provinciaal Bestuurlijk Archief
      van Friesland met ca. 242.485 familienamen,
      ook uit andere Provincies, en ca. 227.750
      gefotografeerde pagina's van D.T.B. en Kerkarchieven
    • Hinke
      Message 2 of 8 , Mar 24, 2013
        Na de meubelmakers hebben we nu ook een heel stel naaisters en
        kleermakers op onze site gezet.http://www.bbww-archief.nl/
        Ook een lijst met meisjes en een enkele jongen (rond de 800 namen) die
        leerling waren bij de diverse naaibedrijven in Joure en omgeving. Bij
        een aantal bedrijven waar we een adres van hadden van rond 1900 hebben
        we dit kunnen 'vertalen' naar het huidige adres. Deels hebben we dit ook
        gedaan bij de meubelmakers, we proberen dit nog verder aan te vullen.

        Wie weet zit je (over)grootmoeder (vader) er ook tussen.

        Mocht je fouten of andere onvolkomenheden tegenkomen dan horen we dat
        uiteraard graag en vragen staat vrij.

        groet, Hinke Woudt-Westra
        http://www.bbww-archief.nl <http://www.bbww-archief.nl/>

      • Wim de Groen
        Message 3 of 8 , Mar 25, 2013
          Goedemorgen, leuke aanvulling!

          De link in de mail werkt niet omdat het woordje “gezet” + de punt er deel
          van uitmaakt.

          Deze link werkt wel: http://www.bbww-archief.nl/

          Groeten,

          Wim de Groen

[...]

          =======
          E-mail gescand door PC Tools – geen virussen of spyware aangetroffen..
          (Email Guard: 9.0.0.2308, Virus/Spyware Database: 6.21080)
          http://www.pctools.com <http://www.pctools.com/?cclick=EmailFooterClean_51>
          =======

          =======

          Message 4 of 8 , Mar 25, 2013
            Bedankt Wim voor het herstellen van de link, zelf niet goed opgelet.

            groet, Hinke.

          • Andries J.A. de Vries
            Message 5 of 8 , Mar 25, 2013
              Hinke,

              Bij I n ventaris Gellius Sakes de Jong bijlage 6a is sprake van 4
              sersanten [sergeanten] met 2 vraagtekens, ter informatie: dit zijn
              verstelbare lijmtangen voor klemmen van grote vlakken hout [deuren,
              ramen kastwanden e.d.].

              Met vriendelijke groet,

              Andries de Vries

            • Hinke
              Message 6 of 8 , Mar 25, 2013
                Bedankt Andries! Ik heb het er als opmerking bij gezet met jouw naam,
                mocht je daar bezwaar tegen hebben dan hoor ik het graag. In ieder
                geval heel erg leuk deze aanvulling.

                Ik zal mijn vriendin (Sietie) vragen of zij nog de foto's heeft van deze
                akte, dan kan ze even kijken of er misschien toch niet sergeanten staat.
                Al denk ik het niet want ze is goed in het ontcijferen van dit soort
                handschriften. Maar soms is iets beter te ontcijferen als je een idee
                hebt waar het over gaat.

                groet, Hinke.

              • JP Mels
                Message 7 of 8 , Mar 25, 2013
                  Dag Hinke en Andries,

                  Mag ik dan ook een duit in het zakje doen?

                  Met kastspeinen zal waarschijnlijk kastspeunen bedoelt worden. Soort
                  scharnieren welke in de onder en bovenkant van een deur worden geplaatst.

                  http://webshop.weijntjes.nl/nl/interieur/meubelscharnieren/ijzer-galvaniseer
                  d/kastspeunen-ijzer-50-x-8-x-2,5-mm/007157/

                  In de avond wil ik mij graag bezig houden met genealogie en daar op
                  toegepaste geschiedenis. Overdag mag ik mij bezigen met interieurbouw,
                  moderne meubelmakerij. Als er zich mogelijk nog meer vragen opwerpen ben ik
                  van harte bereid om het een en ander voor jullie uit te zoeken.

                  Vriendelijke groet, Johan.

                  Message 8 of 8 , Mar 25, 2013
                    Johan, ook jij bedankt voor de aanvulling. Ik heb ook dit er bij gezet.
                    Helaas had mijn vriendin deze akte niet op foto maar mochten we weer
                    eens bij Tresoar komen zullen we de akte nog eens in kijken om te zien
                    of we het nu anders lezen.

                    met vriendelijke groet,
                    Hinke Woudt-Westra
                    http://www.bbww-archief.nl