Froukje Heerkes.

  • nancy
    Message 1 of 3 , Mar 20, 2013
      Froukje is een dochter van Durk Heerkes en Geertie Gerbens.Dit echtpaar is gehuwd in 1731.Froukje is gedoopt 13 juli 1732 in Hantum.
      Gevonden Tresoar.
      Verder heb ik van haar niets kunnen vinden.
      Waar zou ik nog moet zoeken of kijken?
      nienke zwart
    • reyacta
      Message 2 of 3 , Mar 21, 2013
        Hallo,

        Een Froukje Heerkes lijkt me de dochter van een Heerke,
        niet van een Durk - dan zou ze Froukje Durks heten.

        Ik vind enkel deze:
        Tietjerksteradeel, huwelijken 1724
        Vermelding: Ondertrouw op 15 april 1724 in Bergum
        Bruidegom: Deuye Elles afkomstig van Visvliet
        Bruid: Froukjen Heerkes afkomstig van Bergum

        Lidmatenboek Tietjerksteradeel, 1722 - Bergum
        Vrouckjen Herkes
        - Op 4 december 1722 belijdenis
        Opm. : jongedochter

        en zonder gevonden huwelijk eentje als moeder in de doopboeken Achtkarspelen.
        Lidmatenboek Achtkarspelen, 1715
        Man: Dirck Eyntes
        Vrouw: Vrouck Heerkes
        - Op 18 augustus 1715 zij belijdenis
        Invnr. : 24 Herv. Gemeente Gerkesklooster, lidmaten 1703-1717 en 1729-1850

        Die doop 1732 Hantum kan ik trouwens niet vinden,
        en ook het 1731 huwelijk niet.

        Het lijkt me dus handiger als je eerst vertelt wat je van jouw Froukje weet,
        en al die vermeldingen hier ook even copieert.

        groet Margreet

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "nancy" <nancy_kienes@...> wrote:

> [...]
        > Gevonden Tresoar.
        > Verder heb ik van haar niets kunnen vinden.

      • reyacta
        Message 3 of 3 , Mar 21, 2013
          Misschien had je de vadersnaam omgedraaid?

          Westdongeradeel, dopen, doopjaar 1732
          Gedoopt op 13 juli 1732 in Hantum, Hantumhuizen, Hantumeruitburen
          Dopeling: Froukjen, dochter
          Vader: Heerke Dirks
          Moeder:

          Westdongeradeel, huwelijken 1731
          Vermelding: Proclamatie op 23 september 1731 in Ternaard
          Bruidegom: Heerke Dirks afkomstig van Ternaard
          Bruid: Geertie Gerbens afkomstig van Bornwirderhuizen
          Opmerking : gehuwd te Hantumhuizen

          Westdongeradeel, huwelijken 1731
          Vermelding: Bevestiging huwelijk op 23 september 1731 in Hantumhuizen
          Bruidegom: Heerke Dirks afkomstig van Ternaard
          Bruid: Geertie Gerbens afkomstig van Bornwirderhuizen

          Westdongeradeel, dopen, doopjaar 1733
          Gedoopt op 27 september 1733 in Hantum, Hantumhuizen, Hantumeruitburen
          Dopeling: Gerben
          Vader: Heerke Dirks
          Moeder:

          Ik neem dan maar aan dat je van deze Gerben stamt, hij trouwt en doopt nog
          oa dit kind:
          Overlijdensakte Westdongeradeel, 1826
          Aangiftedatum: 14 oktober 1826, blad nr. 45 (suppl. nr. 1-11)
          Overleden op: 13 oktober 1826
          Overleden: Geertje Gerbens, 61 jaar, vrouw, ongehuwd
          Vader: Gerben Heerkes
          Moeder: Menke Meints

          en nu uit interesse wilt weten hoe het zus Froukje verging.
          Aangezien ik geen huwelijk kan vinden, of ovl na 1811
          neem ik aan dat ze jong of althans ongehuwd ovl is.

          groet Margreet