ambtelijk transsexueel

  • Appy de Vries
    Message 1 of 3 , Mar 18, 2013
      Medesp.,
      Met een aantekening in de marge,
      van een geboorte-akte ontvouwd
      zich voor ons geestigoog een echt
      ''archiefgeheim''.
      Op 02-04-1867 s,avonds 8uur wordt
      geboren een kind van Reinder Everts v,d. Wal,
      en Aaltje Jans Schotanus.
      53 jaar later op 03-04-1920 is er reden
      voor de volgende toevoeging aan de
      oorspronkelijke geboorte-acte.
      ''Bij uitspraak van de arrondissementsrechtbank
      te Heerenveen van den 15-01- 1920 is bevolen,
      dat het woord ''mannelijk'' moet worden gelezen
      ''vrouwelijk''en de voornaam '''Johannes Reinders ''
      moet worden gelezen ''Johanna Reinders.
      genoemde Johanna heeft nog een flink aantal jaren
      van haar nieuwe identiteit mogen genieten.
      In 1939 leefde ze n.l.nog!!!!
      bron; archiefgeheimen uit ons ''Óud Archief''
      groetsjes
      Appy.

    • L.Bijlsma
      Message 2 of 3 , Mar 19, 2013
        OT maar het moet me even van het hart.

        Ik vermoed dat zij/geen geen transsexueel was maar een hermafrodiet of
        interseksueel, zie
        http://nl.wikipedia.org/wiki/Hermafrodiet en dan onder het kopje MENSEN. Ik
        ben ook heel erg bang dat ze er NIET van heeft genoten maar een heel eenzaam
        bestaan heeft geleid omdat ze nergens bij hoorde. Ook was er in die tijd
        niet veel aan te doen óf de ouders lieten er niks aan doen omdat ze het niet
        wisten.

        Allen een goede dag gewenst,
        Lineke Bijlsma
        .

        Message 3 of 3 , Mar 19, 2013
          Lineke,
          Dit was gewoon een ambtelijke fout [volgens mij],
          zoals zo vaak gebeurde,geen menselijke
          afwijking!!!!
          Groetjes
          Appy....