RE: [Friesland-genealogy] Fokeltje Tjommes Schuringa

  • Tim L.Krooneman
    Message 1 of 6 , Mar 15, 2013
      Nienke

      In zo'n geval zoeken in de huwelijksbijlagen van zijn tweede huwelijk.

      Daar staat het.

      Zoek het op met www.genver.nl bij Wymbritseradeel jaar 1863 akte 96

      Tim Krooneman

      Deurzerdiep 39

      8032 NC Zwolle

      telefoon: 038 4544713

      website <http://www.timkrooneman.nl/> : www.timkrooneman.nl

      Message 2 of 6 , Mar 16, 2013
        Sorry maar daar wordt alleen vermeld weduwnaar van Fokeltje Tjommes Schuringa. Bijlage in dat jaar ontbreken. Heb gezocht tussen 1858 en 1863 in Wymbritseradeel maar geen overlijden van Fokeltje. Ze is dus waarschijnlijk niet in wymbritseradeel overleden.
        groeten
        nienke zwart

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Tim L.Krooneman" <timkrooneman@...> wrote:

        > Nienke
        >

        > In zo'n geval zoeken in de huwelijksbijlagen van zijn tweede huwelijk.

> [...]
      • Tim L.Krooneman
        Message 3 of 6 , Mar 16, 2013
          Dit vind ik in de huwelijks bijlagen (image 810) :
          https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-12644-3168-33?cc=1831469
          <https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-12644-3168-33?cc=1831469&wc=1069
          8748> &wc=10698748 en daar staat haar overlijdensdatum echt in!

          Tim

[...]

          <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com> , "Tim L.Krooneman"
          <timkrooneman@...> wrote:

> [...]
          > In 2000 is de fam.Schuringa ook al eens bij de group geweest, maar daar
          > staat Fokeltje niet bij. Wel haar broer Klaas.

        • nancy
          Message 4 of 6 , Mar 16, 2013
            Ik heb het gevonden,ze is 26 april 1862 overleden te Roordahuizum Iaarderadeel.(genver 1862.)
            nienke zwart
          • reyacta
            Message 5 of 6 , Mar 16, 2013
              Hallo allemaal,

              Hier nog de vermelding:

              Overlijdensakte Idaarderadeel, 1862
              Aangiftedatum: 28 april 1862, blad nr. 10
              Overleden op: 26 april 1862
              Overleden: Vogeltje Tjommes Schurin, 33 jaar, vrouw, gehuwd

              groet Margreet