Fokeltje Tjommes Schuringa

  • nancy
    Message 1 of 6 , Mar 15, 2013
      Ik ben op zoek naar de overlijdens-datum en plaats van Fokeltje Schuringa.
      Fokeltje is geboren 11-07-1828 Waaxens.
      Gehuwd 20-05-1848 met Ulbe Sybrens Andela.
      Ulbe is overleden in 1879. Heb ook gevonden dat Ulbe weer hertrouwt op 19-09-1863 met Ymkje Johannes Bottema.
      Meer kan ik niet vinden.
      Wie weet iets.
      In 2000 is de fam.Schuringa ook al eens bij de group geweest, maar daar staat Fokeltje niet bij. Wel haar broer Klaas.
      met groeten en dank
      nienke zwart
    • Tim L.Krooneman
      Message 2 of 6 , Mar 15, 2013
        Nienke

        In zo'n geval zoeken in de huwelijksbijlagen van zijn tweede huwelijk.

        Daar staat het.

        Zoek het op met www.genver.nl bij Wymbritseradeel jaar 1863 akte 96

        Tim Krooneman

        Deurzerdiep 39

        8032 NC Zwolle

        telefoon: 038 4544713

        website <http://www.timkrooneman.nl/> : www.timkrooneman.nl

        Message 3 of 6 , Mar 16, 2013
          Sorry maar daar wordt alleen vermeld weduwnaar van Fokeltje Tjommes Schuringa. Bijlage in dat jaar ontbreken. Heb gezocht tussen 1858 en 1863 in Wymbritseradeel maar geen overlijden van Fokeltje. Ze is dus waarschijnlijk niet in wymbritseradeel overleden.
          groeten
          nienke zwart

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Tim L.Krooneman" <timkrooneman@...> wrote:

          > Nienke
          >

          > In zo'n geval zoeken in de huwelijksbijlagen van zijn tweede huwelijk.

> [...]
        • Tim L.Krooneman
          Message 4 of 6 , Mar 16, 2013
            Dit vind ik in de huwelijks bijlagen (image 810) :
            https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-12644-3168-33?cc=1831469
            <https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-12644-3168-33?cc=1831469&wc=1069
            8748> &wc=10698748 en daar staat haar overlijdensdatum echt in!

            Tim

[...]

            <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com> , "Tim L.Krooneman"
            <timkrooneman@...> wrote:

> [...]
            > In 2000 is de fam.Schuringa ook al eens bij de group geweest, maar daar
            > staat Fokeltje niet bij. Wel haar broer Klaas.

          • nancy
            Message 5 of 6 , Mar 16, 2013
              Ik heb het gevonden,ze is 26 april 1862 overleden te Roordahuizum Iaarderadeel.(genver 1862.)
              nienke zwart
            • reyacta
              Message 6 of 6 , Mar 16, 2013
                Hallo allemaal,

                Hier nog de vermelding:

                Overlijdensakte Idaarderadeel, 1862
                Aangiftedatum: 28 april 1862, blad nr. 10
                Overleden op: 26 april 1862
                Overleden: Vogeltje Tjommes Schurin, 33 jaar, vrouw, gehuwd

                groet Margreet