RE: [Friesland-genealogy] kraambed overleden

  • nynke van den hooven
    Message 1 of 12 , Mar 8, 2013
      Feike, Ik begrijp het niet helemaal. Als het ook in een doopinschrijving (?), begraafinschrijving (?) stond, dan is het kind uit 1801 toch de jongste?En zou ze in 1801 samen met 8 dagen na de bevalling samen met haar baby door brand om het leven gekomen zijn.Denk ik.
      Met vriendelijke groet,Nynke van den Hooven. To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      From: feikeboomsma1215@...
      Date: Fri, 8 Mar 2013 08:06:38 +0100
      Subject: RE: [Friesland-genealogy] kraambed overleden

      Nynke,

      Bij haar jongste kind in 1797 stond het volgende

      zeer deerlijk verbrand met jongste kind, zie ook 11-5-1801

      Dus bij beide kinderen

      Dus misschien toch fysiek

      Feike

      Datum: 7-3-2013 22:44:23

      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

      Onderwerp: RE: [Friesland-genealogy] kraambed overleden

      Feike,

      Het lijkt mij dat het gelezen kan worden zoals het er staat: een zwaar

      verbrande vrouw overleed (waarschijnlijk aan de gevolgen van brandwonden) 8

      dagen na de bevalling van haar kind dat eveneens overleed.

      Met vriendelijke groet,

      Nynke van den Hooven.

      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

      [mailto:Friesland-genealogy@yahoogroups.com] Namens

      feikeboomsma1215@...

      Verzonden: donderdag 7 maart 2013 14:01

      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

      Onderwerp: [Friesland-genealogy] kraambed overleden

      Hallo allemaal,

      Op zoek naar een overlijden in 1801 vond ik de volgende tekst:

      "deerlijk verbrand, 8 dagen in de kraam en met kind overleden"

      Wie kan mij vertellen wat de betekenis hiervan is?

      B.v.d.

      Feike Boomsma

    • feikeboomsma1215@hotmail.com
      Message 2 of 12 , Mar 8, 2013
        Hoi Nynke,

        Ik denk dat ik eruit ben.
        Beide zijn begrafenisaktes. Hiertussen zit nog een huwelijk.
        Gijsbertus van den Braak is dus twee keer getrouwd en heeft beide
        echtgenotes door brand verloren.
        Een unicum denk ik
        Groetjes,

        Feike

        Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

        Verzonden: donderdag 7 maart 2013 14:01

        Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

[...]

        com/group/Friesland-genealogy

      • Erik Rottink
        Message 3 of 12 , Mar 8, 2013
          mogelijk kun je in de rechterlijke archieven iets vinden, ik kan me niet voorstellen dat
          (zelfs toen) men dat niet vreemd vond en geen onderzoek(-je) heeft gedaan.

          Erik

[...]
          mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com

          Van: mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com

          [mailto:mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com] Namens

[...]

          mailto:Friesland-genealogy-unsubscribe%40yahoogroups.com

        • feikeboomsma1215@hotmail.com
          Message 4 of 12 , Mar 8, 2013
            Bedankt,

            Dat zou ik wel eens kunnen doen.
            In de begraaf registers staat nl ook een verwijzing.

            Feike

            Van: mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com

            Message 5 of 12 , Mar 8, 2013
              Iets voor het cold-case-team van Tresoar.

              Nou ja, cold?

              Groeten,

              Piet Boltjes

              Van: mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com

              Message 6 of 12 , Mar 8, 2013
                Jammer het speelt zich af in brabant.
                Toch iedereen bedankt

                Feike

                Feike

                Van: mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com

[...]

              • Harry van Leuveren
                Message 7 of 12 , Mar 8, 2013
                  Hallo Feike,
                  Je zou eens kunnen proberen bij een van de archieven in Brabant. Zelf had ik enkele jaren geleden een vraag en toen hebben ze me fantastisch geholpen, compleet met scans van het gevraagde... en dat terwijl ik in de Filippijnen zit...
                  Ik had toen te maken met het archief voor Oost Brabant..

                  Harry

                  Van: mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com