Re: [Friesland-genealogy] Akke Durks de Jong

  • Hinke
    Message 1 of 6 , Feb 27, 2013
      En dit haar huwelijk, niet met Sipke de Jong maar Sipke Taconis.

      Huwelijksakte Doniawerstal, 1837
      Bruidegom: Sipke Thijsses Taconis, oud 24 jaar, geboren te Joure, gemeente
      Haskerland
      Vader: Thijs Sipkes Taconis
      Moeder: Sibbeltje Innes Wielinga
      Bruid: Akke Durks de Jong, oud 22 jaar, geboren te Dijken
      Vader: Durk Rimmers de Jong
      Moeder: Yke Klazes de Jong
      Datum: 15 september 1837, akte nr. 18

      groet, Hinke.

      Op 27-2-2013 18:00, Marjon schreef:
      > Beste mensen,
      > Ik kan maar niet de overlijdensdatum van Akke Durks de Jong achterhalen. Zij was getrouwd 15-09-1837 Doniawerstal met Sipke Thijsses de Jong. Ze is geboren 25-12-1814.
      > Ze moet ergens tussen 1870 en 1894 overleden zijn. Trouwdata van haar kinderen.
      > Kan iemand mij helpen?
      > Mvg Marjon

      > .

    • Hinke
      Message 2 of 6 , Feb 27, 2013
        En ik hoop dat dit goed gaat, dan zou het de link zijn naar de overl.
        akte van Akke:
        *http://tinyurl.com/c3knhb5

        Hinke.
        *

      • Marjon
        Message 3 of 6 , Feb 28, 2013
          Dank allemaal, ik zag dat ik jullie op het verkeerde been had gezet met de Jong en Taconis, sorry daarvoor. Maar de overlijdensacte is wel de juiste. Deze zocht ik. De huwelijksacte overigens ook. Dank.
          Marjon