Re: [Friesland-genealogy] Akke Durks de Jong

  • Hinke
    Message 1 of 6 , Feb 27, 2013
      Marjon, kan dit ze zijn?

      Overlijdensakte Lemsterland, 1887
      Aangiftedatum: 5 september 1887, akte nr. 76
      Overleden op: 3 september 1887
      Overleden: Akke de Jong, 72 jaar, vrouw, gehuwd

      Volgens de akte op allefriezen is zij een dr. van Dirk en Iekke de Jong en is ze gehuwd met Sipke Taconis.

      groet, Hinke.

    • Hinke
      Message 2 of 6 , Feb 27, 2013
        En dit haar huwelijk, niet met Sipke de Jong maar Sipke Taconis.

        Huwelijksakte Doniawerstal, 1837
        Bruidegom: Sipke Thijsses Taconis, oud 24 jaar, geboren te Joure, gemeente
        Haskerland
        Vader: Thijs Sipkes Taconis
        Moeder: Sibbeltje Innes Wielinga
        Bruid: Akke Durks de Jong, oud 22 jaar, geboren te Dijken
        Vader: Durk Rimmers de Jong
        Moeder: Yke Klazes de Jong
        Datum: 15 september 1837, akte nr. 18

        groet, Hinke.

        Op 27-2-2013 18:00, Marjon schreef:
> [...]
        > Ze moet ergens tussen 1870 en 1894 overleden zijn. Trouwdata van haar kinderen.

      • Hinke
        Message 3 of 6 , Feb 27, 2013
          En ik hoop dat dit goed gaat, dan zou het de link zijn naar de overl.
          akte van Akke:
          *http://tinyurl.com/c3knhb5

          Hinke.
          *

        • Marjon
          Message 4 of 6 , Feb 28, 2013
            Dank allemaal, ik zag dat ik jullie op het verkeerde been had gezet met de Jong en Taconis, sorry daarvoor. Maar de overlijdensacte is wel de juiste. Deze zocht ik. De huwelijksacte overigens ook. Dank.
            Marjon