Re: Lysbert Pytters

  • klaaspera
    Message 1 of 3 , Feb 22, 2013
      Hallo Nienke,

      Misschien heb je hier iets aan:

      Oostdongeradeel overlijden/begraven 1807
      Overleden: Sape Geerts
      Datum: 4 juli 1807

      Gestandaardiseerde namen:
      Overleden: SAPE GEERTS

      Bron:
      Tresoar
      Grietenij Oostdongeradeel, register van overledenen Dokkum en Oost- en
      Westdongeradeel 1806-1812
      Inventarisnr.: DTB 526
      Op microfiche beschikbaar op de studiezaal
      _________________________

      Sape Geerts , ovl. 4 jul 1807 te Oostdongeradeel
      Onbekende relatie, @N252@ met:
      Antje Bokkes

      1) Renze Sapes Weidenaar, geb. 29 jan 1775 te Oosternijkerk, Nederland, ged. 2 apr 1775 te Oosternijkerk, Nederland, ovl. 2 feb 1827 te Gemeente Dongeradeel, Friesland, Nederland, overleden in de voormalige gemeente Oostdongeradeel.

      In 1811 neemt Rinse Sapes de naam Weidender aan als familienaam, hij woont te Oosternijkerk.

      Onbekende relatie, @N37@ met:
      Aaltje Weidenaar, geb. 24 apr 1774 te Oosternijkerk, Nederland, ged. 27 apr 1774, ovl. 7 jan 1809 te Oosternijkerk, Nederland, begr. te Oosternijkerk, Nederland, dochter van Hessel Philippus Weidenaar en Baatje Durks

      Bron: http://www.ljbergema.nl/frame.htm

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "nancy" <nancy_kienes@...> wrote:

      > Waar zou ik iets meer te weten kunnen komen over Lysbert Pytters?
      > Weet alleen dat ze op 13-08-1786 gehuwd is met Sape Geerts. Dat ze kwamen uit Oosternijkerk.
      > Ook van Sape Geerts weet ik niet veel , die zou ook getrouwd geweest zijn met Antje Baukes. Heb bij Tresoar al gezocht maar geen verdere gegevens kunnen vinden. Waar zou ik verder kunnen zoeken/kijken.
      > met groeten
      > nienke zwart

    • Rein Wink
      Message 2 of 3 , Feb 28, 2013
        Hallo Nienke,

        Ik heb Sape Geerts en Antje Baukes of Bokkes, geb. ca 1749 overl. voor 1786

        kind Renze, Rinse Sapes Weidenaar
        kind Minne Sapes
        Datum: 4 juli 1807

        Gestandaardiseerde namen: