Lysbert Pytters

  • nancy
    Message 1 of 3 , Feb 22, 2013
      Waar zou ik iets meer te weten kunnen komen over Lysbert Pytters?
      Weet alleen dat ze op 13-08-1786 gehuwd is met Sape Geerts. Dat ze kwamen uit Oosternijkerk.
      Ook van Sape Geerts weet ik niet veel , die zou ook getrouwd geweest zijn met Antje Baukes. Heb bij Tresoar al gezocht maar geen verdere gegevens kunnen vinden. Waar zou ik verder kunnen zoeken/kijken.
      met groeten
      nienke zwart
    • klaaspera
      Message 2 of 3 , Feb 22, 2013
        Hallo Nienke,

        Misschien heb je hier iets aan:

        Oostdongeradeel overlijden/begraven 1807
        Overleden: Sape Geerts
        Datum: 4 juli 1807

        Gestandaardiseerde namen:
        Overleden: SAPE GEERTS

        Bron:
        Tresoar
        Grietenij Oostdongeradeel, register van overledenen Dokkum en Oost- en
        Westdongeradeel 1806-1812
        Inventarisnr.: DTB 526
        Op microfiche beschikbaar op de studiezaal
        _________________________

        Sape Geerts , ovl. 4 jul 1807 te Oostdongeradeel
        Onbekende relatie, @N252@ met:
        Antje Bokkes

        1) Renze Sapes Weidenaar, geb. 29 jan 1775 te Oosternijkerk, Nederland, ged. 2 apr 1775 te Oosternijkerk, Nederland, ovl. 2 feb 1827 te Gemeente Dongeradeel, Friesland, Nederland, overleden in de voormalige gemeente Oostdongeradeel.

        In 1811 neemt Rinse Sapes de naam Weidender aan als familienaam, hij woont te Oosternijkerk.

        Onbekende relatie, @N37@ met:
        Aaltje Weidenaar, geb. 24 apr 1774 te Oosternijkerk, Nederland, ged. 27 apr 1774, ovl. 7 jan 1809 te Oosternijkerk, Nederland, begr. te Oosternijkerk, Nederland, dochter van Hessel Philippus Weidenaar en Baatje Durks

        Bron: http://www.ljbergema.nl/frame.htm

        Met vriendelijke groeten,

        Klaas Pera

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "nancy" <nancy_kienes@...> wrote:

> [...]
        > Ook van Sape Geerts weet ik niet veel , die zou ook getrouwd geweest zijn met Antje Baukes. Heb bij Tresoar al gezocht maar geen verdere gegevens kunnen vinden. Waar zou ik verder kunnen zoeken/kijken.

      • Rein Wink
        Message 3 of 3 , Feb 28, 2013
          Hallo Nienke,

          Ik heb Sape Geerts en Antje Baukes of Bokkes, geb. ca 1749 overl. voor 1786

          kind Renze, Rinse Sapes Weidenaar
          kind Minne Sapes
          Datum: 4 juli 1807

          Gestandaardiseerde namen: