foto Lutske Visser?

  • els
    Message 1 of 1 , Feb 20, 2013
      Beste groepsgenoten,

      Al heel lang ben ik op zoek naar een foto van mijn overgrootmoeder, Lutske Visser. Lutske trouwde in 1889 te Leeuwarderadeel met ds. Wijtse de Jonge.
      Lutske was in 1860 geboren in Westergeest, als dochter van Pieter Gerbens Visser en Jelske Sijtses de Boer. Na het overlijden van haar beide ouders verhuisde zij met haar twee zusters naar Leeuwarden, en nog later naar Huizum (Leeuwarderadeel).
      Wijtse de Jonge was op het moment van hun huwelijk predikant in Zalk en Veecaten (na twee jaar in Hijum te hebben gestaan. Vermoedelijk leerde hij daar Lutske kennen).
      Lutske en Wijtse kregen in Zalk een dochter Elsje Cornelia, mijn grootmoeder. Een jaar later stierf Lutske, na de geboorte van haar tweede kindje, in De Lier (Z-H).
      Ik neem aan dat er van het huwelijk van Lutske met Wijtse de Jonge (1889) wel foto's moeten bestaan. Ik heb die echter nooit kunnen vinden. In mijn familie zijn helaas geen foto's van haar bekend.

      Herkent iemand misschien deze Lutske of haar familie, en bevinden zich heel misschien in een familiealbum van de betreffende familie Visser een foto met Lutske erop?

      Ik ben heel benieuwd! Alvast hartelijk bedankt!
      met vriendelijke groeten
      Els Vermij
      http://www.vermij.net/genealogie/bosker , klik genealogie Visser