Re: [Friesland-genealogy] Ondero fficieren en Minderen Oost- en W est-Indië, Friezen op Java, Graf schriften

  • Rein Wink
    Message 1 of 8 , Feb 19, 2013
      Hallo Bert

      Nee even eerder rond 1920 Oprichting van ???? in Indie ik vermoed dat mijn vader daar bij was, hij heeft een tijdje vastgezeten rond die tijd.

      gr.Rein

      Message 2 of 8 , Feb 19, 2013
        Hallo Bert

        In / bij Mar. Kaz. Oedjong

        gr. rein

        Message 3 of 8 , Feb 19, 2013
          Dag Bert,

          Ik heb het hele artikel in één ruk uitgelezen. Dank je.

          met vriendelijke groet,

          Douwe

        • Douwe Stellinga
          Message 4 of 8 , Feb 19, 2013
            Dag Rein,

            Interessante naam van die marinekazerne: Oedjong zal je nu wel Ujung schrijven, hetgeen het einde betekent. Ujung Pandang= het lange einde (van dat stuk Celebes/ Sulawesi.

            met vriendelijke groet,

            Douwe
            Message 5 of 8 , Feb 19, 2013
              Hallo Douwe

              Ik heb er nog een de Blauwe Kaz. Weet je er iets van.

              En van de Atjeh oorlog heb je daar ook namen van.

              heb je ook foto`s van Hr.Ms Schepen. Ik heb zo`n 10 familyleden die bij de km gevaren hebben.

              gr. Rein

              Message 6 of 8 , Feb 19, 2013
                Dag Marianne en Rein,

                Van de Blauwe Kaz weet ik niets.

                Wel: regeringsalmanak: Militaire inrichtingen. Korps Marechaussee te voet in Atjeh en Onderhoorigheden.

                Kapiteins.

                1 K. van der Maaten, ,2 M. W. E. van Bloemen Waanders, 3 J. la Gordt Dillié, (Bk.), 15, (idem).4 G. J. A Webb, 5 P. A. H. Heidens,

                Ie Luitenants.

                1 W. B. J. A. Scheepens, 2 R. T. Maidman, 3 F, C R. de Groot, 4 Jhr. J. J. Boreel, 5 G. J. H. van Steijn van Hensbroek, 6 R. Heijtman. A, 7 J. van Hettinga Tromp, 8 J. E. W. Verscbuir, 9 H. R. Cambier, 10 G. A. Tideman, 11 F. Dam, 12 H. P. de Bruijn, 13 H. F. Aukes, 14 J. E. Jautze,

                Onderluitenant.

                Egloffstein A. H. C. F. E. von und zu,

                In "Gedenkwaardigheden 1938, deel 3" van de CD Indische Bronnen van het IGV:

                Begraafplaats te Malang (Klod jenglor ) .Deze begraafplaats is verdeeld in 15 afdeelingen, vakken genaamd.

                Vak XII: 745. R. 1. P. / Johannes Elias/Jautze/26 Mei1876/14 Februari 1919. (2106)

                Enkele vermeldingen in de Regeringsalmanak(er zijn meer vermeldingen):

                In het "Nieuw Adresboek 1915" Regeringsalmanak van Nederlnads Indië staan 2 Jautze's vermeld:

                Jautze, J. G. — Adm. Ond. Pasir Bengkok — Manondjaja (O. Matheij).

                Jautze, J. E. — Kapt. Inft, — (v.).

                In 1916 Nieuw Adresboek: Buitenzorg: geboren 6/10—1915 Adêle Ottilië Jautze.

                In 1916 Adresboek: Jautze, J. G. Adjct. Adm. Credietbank Limbangan — Garoet (O. Matheij).

                In 1921 Kalender en personalia: Madjalengkasche Afdeelingsbank Administrateur. J. Gr. Jautze.

                In 1921-1922 Nieuw Adresboek: Adjct. Adm. Credietbank Limbangan — Garoet (O. Matheij).

                In 1924 Nieuw Adresboek: Jautze, J. G. — — Wl. (O. Mathey).

                In 1928, 1930 en 1931 Kalender en personalia: BEDRIJF DER STAATSSPOOR- EN TRAMWEGEN OP JAVA, Afdeeling: Financiën. Jautze, J. G. Hoofd Bestauratiebedrijf.

                In 1932 geen vermeldingen

                In 1938 en 1941 Adresboek: Jautze, J. G. — — Bandoeng (O. Mathey)

                met vriendelijke groet,

                Douwe Stellinga

                Message 7 of 8 , Feb 19, 2013
                  Hallo Douwe

                  Bedankt voor de nformatie, ga er mee aan de slag.

                  gr. Rein