Re: [Friesland-genealogy] Onderofficieren en Minderen Oost- en West-Indië, Friezen op Java, Grafschriften

  • Douwe Stellinga
    Message 1 of 4 , Feb 19, 2013
      Dag allemaal,

      Ik ben genealogisch ook nogal druk in Nederlandsch Indië. Weet iemand wat de afkorting betekent: "Joana Stt"? Googelend kom ik daar niet uit...

      met vriendelijke groet,

      Douwe

    • Rein Wink
      Message 2 of 4 , Feb 19, 2013
        Goedemorgen Douwe,

        Weet je toevallig nog iets van de opstand rond 1920, wie daaraan meededen, en de oprichting van ?? door marine mensen.

        met vr. gr. Rein wink

        Message 3 of 4 , Feb 19, 2013
          Dag Rein,

          Daarvan weet ik niets, helaas.

          met vriendelijke groet,

          Douwe

        • Nynke
          Message 4 of 4 , Apr 11, 2013
            Douwe,

            Ik was aan het zoeken in het berichtenarchief en kwam toevallig onderstaande vraag tegen. Heb je er ooit antwoord op gekregen? Mogelijk vermelding niet helemaal volledig.
            Stt staat voor Stoomtram Maatschappij en in Nederlands Indië had je o.a. de "Samarang-Joana Stoomtram Maatschappij".
            M.a.w. als je in de Regeringsalmanak de vermelding tegenkomt dat iemand Empl Se-Jo Stt was, dan was hij dus employé van de hiervoor genoemde spoorwegmaatschappij.

            Met vriendelijke groet,
            Nynke van den Hooven.