RE: [Friesland-genealogy] Re: Reinicus Hermanides

  • margreetpol
    Message 1 of 4 , Feb 18, 2013
      Hallo Afke,

      Dank voor het meedenken!
      Trijntje Tjitzes Hania is geen directe voorouder van mij, ik stam af van Reinicus Jurjens Hermanides en zijn tweede vrouw Trijntje van Theeken.
      Maar ik las op de site van Genealogie de Haan dat haar doopdatum 26-01-1745 is en dat haar ouders Tiette Holles en Pierke Teakes heten. Als dat het geval is dan zou dit de doopakte moeten zijn van Trijntje Hania:

      Workum, dopen, doopjaar 1745
      Gedoopt op 26 januari 1745 in Workum
      Dopeling: Trijntje, dochter
      Vader: Tjitte Holles
      Moeder:

      Gestandaardiseerde namen:
      Dopeling: TRIJNTJE
      Vader: TIETE HOLLES

      Bron:
      Herv. gem. Workum, doop 1734-1753
      Inventarisnr. : DTB 855

      Maar echt bewijs hiervoor heb ik niet gevonden. Wat denk je, zouden Hylkje Teekes Hania en Trijntje Tjitzes Hania ook nog verwant zijn aan elkaar?

      M.v.g.,
      Margreet Pol

      Message 2 of 4 , Feb 18, 2013
        Hallo Margreet,

        Bedankt voor de aanvulling.
        Het zou best kunnen dat deze twee familie van elkaar zijn.
        De moeite waard om een keer uit te zoeken.

        Groetjes Afke Aardema