Re: Reinicus Hermanides

  • afke
    Message 1 of 4 , Feb 18 7:37 AM
      Beste Margreet,

      Mijn voormoeder is Tjeerdje Ages Hermanides een dochter van Age Harmens Hermanides. En inderdaad had Age een zoon Rienk (Reinicus) Ages Hermanides die trouwt met Hielkje Teekes Hania. Hij is geboren op 12 September 1751. En was inderdaad een neef.

      Het onderstaande heb ik in mijn parentelen staan.
      Reinicus Jurjens Hermanides gedoopt op 5 September 1751 te Hindelopen
      Getrouwd 22 jaar oud op 19 Juni 1774 te Workum met Trijntje Tjitzes Hania.
      Reinicus Jurjens Hermanides overleden op 22 Juni 1814 te Workum
      Trijntje Tjitzes Hania overleden op 6 Maart 1790 te Workum.

      Ik neem ook aan dat dit een vergissing is!
      Heb jij misschien de doop van Trijntje Tjitzes Hania. Die kon ik niet vinden.
      Groet Afke Aardema

    • margreetpol
      Message 2 of 4 , Feb 18 8:12 AM
        Hallo Afke,

        Dank voor het meedenken!
        Trijntje Tjitzes Hania is geen directe voorouder van mij, ik stam af van Reinicus Jurjens Hermanides en zijn tweede vrouw Trijntje van Theeken.
        Maar ik las op de site van Genealogie de Haan dat haar doopdatum 26-01-1745 is en dat haar ouders Tiette Holles en Pierke Teakes heten. Als dat het geval is dan zou dit de doopakte moeten zijn van Trijntje Hania:

        Workum, dopen, doopjaar 1745
        Gedoopt op 26 januari 1745 in Workum
        Dopeling: Trijntje, dochter
        Vader: Tjitte Holles
        Moeder:

        Gestandaardiseerde namen:
        Dopeling: TRIJNTJE
        Vader: TIETE HOLLES

        Bron:
        Herv. gem. Workum, doop 1734-1753
        Inventarisnr. : DTB 855

        Maar echt bewijs hiervoor heb ik niet gevonden. Wat denk je, zouden Hylkje Teekes Hania en Trijntje Tjitzes Hania ook nog verwant zijn aan elkaar?

        M.v.g.,
        Margreet Pol

        Message 3 of 4 , Feb 18 8:30 AM
          Hallo Margreet,

          Bedankt voor de aanvulling.
          Het zou best kunnen dat deze twee familie van elkaar zijn.
          De moeite waard om een keer uit te zoeken.

          Groetjes Afke Aardema