Re: Albert Johan Paehlig

  • klaaspera
    Message 1 of 5 , Feb 17, 2013
      Hallo Johan,

      Misschien heb je iets aan de volgende informatie. Deze link geeft volledige genealogische informatie over hem, zijn vrouw en zijn twee kinderen, compleet met vier foto's:

      http://www.vanhoboken.nl/genealogy/familygroup.php?familyID=F46&tree=tree1
      ______________________

      17. Tubbergen: de Eeshof. In de 14e eeuw wordt voor het eerst melding gemaakt van de Hof te Tubbergen. De Hof was in 1355 eigendom van Floris van Tubbergen, maar ging in 1411 over aan Hendrik van Eschede. Oorspronkelijk lag de Hof niet waar zich nu de Eeshof bevindt. De oude plaats was het Rot, bij de rooms-katholieke kerk, alwaar het door krijgsvolk in 1582 werd verwoest. Op de foto de familie Paehlig. In 1899 kocht Albert Jan Paehlig de Eeshof, voor gebruik als zomerverblijf.

      Bron:
      http://www.europese-bibliotheek.nl/nl/boeken/Tubbergen_in_oude_ansichten_deel_2/100-111910/artikel/2
      _________________________

      Sneek 5 April 1888 Albert Johan Paehlig, geb. ald. 20 Sept. 1860, luit.-kol. Mariniers, t Tubbergen, h. Eschede, 10 Jan. 1915, zn. van Johannes Herman en Clara Wibbina van lddekinge. 2. Catharina Jacoba Henriette Appelius van Hoboken, ...

      Bron:
      http://books.google.nl/books?id=00Md5dt1ENUC&q=albert+johan+paehlig&dq=albert+johan+paehlig&hl=nl&sa=X&ei=OLAgUcH4AsWThgeI74BA&sqi=2&ved=0CC4Q6AEwAA

      De familie Paehlig wordt ook besproken op Wikipedia:

      http://nl.wikipedia.org/wiki/Paehlig

      Verder is op Google Books heel veel over dit onderwerp te vinden. In het "Nederlands Patriciaat", deel 18, 1928 staat ook een artikel over de familie Paehlig. De link daarvan is:

      http://books.google.nl/books?id=BOFpAAAAMAAJ&q=Paehlig&dq=Paehlig&hl=nl&sa=X&ei=0qwgUbqnNaKi4gTA5YDwDw&ved=0CDoQ6AEwAzgK

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera