Re: [Friesland-genealogy] Over en kerkklok in Enter

  • gert meinen
    Message 1 of 5 , Feb 13, 2013
      Het boek is gisteren 12/2/13 correct bezorgd
      mvg
      Gert
      Message 2 of 5 , Feb 13, 2013
        Beste Gert,

        Waarschijnlijk zit iemand anders te wachten op dit bericht. Dit item bevat
        alleen een link naar een andere site.

        Gr, Johan.

        _____

        Message 3 of 5 , Feb 16, 2013
          Al sinds tijden kom ik op de begraafplaats in Tubbergen. Eerst alleen voor
          een bezoekje, nu ook voor grafonderhoud van de graven van mijn
          schoonfamilie.

          Telkens loop ik de begraafplaats op en zie rechts een hoge zuil met een
          engel daar boven op, waarvan ik altijd dacht dat dat hoorde bij de entourage
          van het geheel.

          Niets is minder waar, het is een graf of gedenkteken van de genoemde
          persoon.

          Ik kan op internet nog niet al te veel ontdekken over deze man, dan alleen
          dat hij is geboren te Sneek uit een Groninger man en vrouw, zie en volg de
          bijgaande link.

          Voor degene die belang heeft bij foto's van het monument, geef mij een
          berichtje.

          Maar daarnaast ben ik toch ook nieuwsgierig naar de functie, werk of reden
          waarom een schijnbaar belangrijk man vanuit Sneek in Tubbergen beland? En
          waar is zijn eega begraven?

          Groet, Johan

          http://familytreemaker.genealogy.com/users/v/a/n/Frederik-F-Van-hulten/WEBSI
          TE-0001/UHP-1520.html

        • klaaspera
          Message 4 of 5 , Feb 17, 2013
            Hallo Johan,

            Misschien heb je iets aan de volgende informatie. Deze link geeft volledige genealogische informatie over hem, zijn vrouw en zijn twee kinderen, compleet met vier foto's:

            http://www.vanhoboken.nl/genealogy/familygroup.php?familyID=F46&tree=tree1
            ______________________

            17. Tubbergen: de Eeshof. In de 14e eeuw wordt voor het eerst melding gemaakt van de Hof te Tubbergen. De Hof was in 1355 eigendom van Floris van Tubbergen, maar ging in 1411 over aan Hendrik van Eschede. Oorspronkelijk lag de Hof niet waar zich nu de Eeshof bevindt. De oude plaats was het Rot, bij de rooms-katholieke kerk, alwaar het door krijgsvolk in 1582 werd verwoest. Op de foto de familie Paehlig. In 1899 kocht Albert Jan Paehlig de Eeshof, voor gebruik als zomerverblijf.

            Bron:
            http://www.europese-bibliotheek.nl/nl/boeken/Tubbergen_in_oude_ansichten_deel_2/100-111910/artikel/2
            _________________________

            Sneek 5 April 1888 Albert Johan Paehlig, geb. ald. 20 Sept. 1860, luit.-kol. Mariniers, t Tubbergen, h. Eschede, 10 Jan. 1915, zn. van Johannes Herman en Clara Wibbina van lddekinge. 2. Catharina Jacoba Henriette Appelius van Hoboken, ...

            Bron:
            http://books.google.nl/books?id=00Md5dt1ENUC&q=albert+johan+paehlig&dq=albert+johan+paehlig&hl=nl&sa=X&ei=OLAgUcH4AsWThgeI74BA&sqi=2&ved=0CC4Q6AEwAA

            De familie Paehlig wordt ook besproken op Wikipedia:

            http://nl.wikipedia.org/wiki/Paehlig

            Verder is op Google Books heel veel over dit onderwerp te vinden. In het "Nederlands Patriciaat", deel 18, 1928 staat ook een artikel over de familie Paehlig. De link daarvan is:

            http://books.google.nl/books?id=BOFpAAAAMAAJ&q=Paehlig&dq=Paehlig&hl=nl&sa=X&ei=0qwgUbqnNaKi4gTA5YDwDw&ved=0CDoQ6AEwAzgK

            Met vriendelijke groeten,

            Klaas Pera