RE: [Friesland-genealogy] Genealogie familie Louis

  • Pim Louis
    Message 1 of 4 , Feb 6, 2013
      Anton,

      Dank voor je reactie. Ik heb in de navolgende registers gekeken:

      Dopen voor 1811

      Trouwen voor 1811

      Burgerboeken

      Militairen 1795 - 1815

      Notarieel

      Rigistres civiques

      Stemkohieren

      De familie was niet vermogend of hoog opgeleid. Joseph beoefende het beroep van tuinman uit en bezat m.i . verder geen onroerend goed. Ik leid dat af uit het feit dat toen zijn zoon Jan Joseph in 1845 stierf hij een negatief vermogen van ƒ 30,00 had. De beide in leven gebleven zoons moesten bij hun huwelijk een akte van bekendheid laten opstellen. Dus gedoopt waren zij niet.

      Welke van de secundaire bronnen kun je met deze wetenschap aanbevelen met het bovenstaande in gedachten?

      MVG

      Pim

      Pim Louis

      Tel nr. 0299-429039

      Mobiel 06-29272193

      Fax nr. 0847-129912

      Message 2 of 4 , Feb 6, 2013
        Of je vermogend was of niet, ze kunnen ook genoemd worden in diverse ander dossiers als voogd, curator e.d. ik zou eerst Franeker nemen, en dan Franekeradeel en het meeste de 13..... nummers zijn geindexeerd
        de nummers die achter de jaartallen staan zoals deze 14.32 ( 1638-1655 14.32) zijn de Toegangsnummers of Nadere Toegangen.
        13.....is Nadere Toegangen daar zou ik aan beginnen en 14....is Toegang

        =========