Bauke Sierks Koestra

  • piet.boltjes
    Message 1 of 3 , Feb 6, 2013
      Beste Groepsgenoten,

      In het Particulier Archief 38 (Waterschout Amsterdam) 1834-1853. Stukken betreffende nalatenschappen van overlieden zeelieden, wordt Bauke Sierks Koestra vermeld.

      Hij is overleden in 1837 als opvarende van de Bark "Het Goede Vertrouwen".

      Zijn ouders zijn: Sjierk Hendriks Koestra en Trijntje Baukes Dijkstra.

      Ik kan geen geboorte vinden van een Bauke, wel van een Auke.
      Is dit wellicht één en dezelfde persoon?

      Met vriendelijke groet,

      Piet Boltjes
    • klaaspera
      Message 2 of 3 , Feb 6, 2013
        Hallo Piet,

        Bauke is in ieder geval voor 1824 geboren, want dan is hij nog minderjarig. In 1836 is hij naar Oost-Indië vertrokken.

        Kantoor Harlingen, overl. jaar 1824

        Overledene : Trijntje Baukes Dijkstra
        Overleden op: 15 juli 1824
        Wonende te : Harlingen
        Tekst:
        vrouw van Sjierk Hendriks Koestra, zoutziedersknecht; moeder van Pietje (vrouw van Folkert Siebes Visser, houtmolenaar Oudkerk) en minderjarige Bauke en Jantje Sjierks Koestra.

        Er behoorde geen onroerend goed tot de nalatenschap

        Bron : Tresoar
        Memories van successie 1818-1927
        Toegangsnr. : 42
        Inventarisnr. : 7003
        Dagregisternr.: 073
        _____________________________

        Kantoor Harlingen, overl. jaar 1836

        Overledene : Sierk Hendriks Koestra
        Overleden op: 28 januari 1836
        Wonende te : Harlingen
        Tekst:
        keetknecht Anjelierstr. B.200; wednr. NN; man van Hiske Ales de Groot; vadervan Pietje (vrouw van Roelof v.der Zee, varenspersoon), Jantje (vrouw vanFeitse Jochums Feites, rijkscommies Geesteren/Ov) en afwezige Bauke Sierks Koestra, varenspersoon (naar Oostindien vertrokken) (uit 1e huwelijk) en vanminderjarige Aleida Sierks Koestra (uit 2e huwelijk).

        Er behoorde onroerend goed tot de nalatenschap

        Bron : Tresoar
        Memories van successie 1818-1927
        Toegangsnr. : 42
        Inventarisnr. : 7009
        Dagregisternr.: 025
        _________________________

        De naam van de vader wordt gespeld als Sjerk Hendriks Koestra, Sierk Hendriks Koestra, Sjierk Hendriks Koestra of Coestra. Hij heeft op 12-8-1825 een testament laten opmaken. Misschien staan daarin de geboortedata van de kinderen uit zijn eerste en tweede huwelijk.

        1825 Harlingen, notaris Sjoerd S. Wijma
        Testament
        - Sjerk Hendriks Koestra te Harlingen

        Bron : Tresoar
        Toegangsnr. : 26
        Inventarisnr.: 49018
        Repertoirenr.: 202 d.d. 12 augustus 1825

        Met vriendelijke groeten,

        Klaas Pera

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "piet.boltjes" wrote:

> [...]
        >
        > Ik kan geen geboorte vinden van een Bauke, wel van een Auke.
        > Is dit wellicht één en dezelfde persoon?

      • piet.boltjes
        Message 3 of 3 , Feb 6, 2013
          Hallo Klaas,

          Hartelijk dank voor je reactie.

          Blijkbaar heb ik niet alle opties en naamvarianten geprobeerd, want deze heb ik gemist.
          Bauke is in 1837 overleden, op de terugreis van Batavia naar Amsterdam, dus dat sluit aan bij zijn afwezigheid.

          Hiermee ga ik verder zoeken.

          Vriendelijke groet,

          Piet Boltjes