Pieter Wouters

  • Louise Harmsma
    Message 1 of 2 , Feb 2, 2013
      Beste medezoekers,

      Wie kan mij helpen met deze mensen, Wouter Roelofs en Aaltje Harmens? Ik geloof dat hun zoon, Pieter Wouters, de vader is van Wouter Pieters Pietersma over wie ik vorige week vroeg. Pieter Wouters is in juni 1794 overleden. Hij was getrouwd met Baukje Sierds (1760-1835).

      Pieter Wouters zijn oudere broer, Jan Wouters, neemt de naam Wouda aan.

      Groeten uit een koude Canada en alvast bedankt, Lutske.

      Afschrift
      Smallingerland, dopen, geboortejaar 1758, doopjaar 1768
      Dopeling: Pieter
      Geboren op 5 oktober 1758
      Gedoopt op 9 oktober 1768 in Drachten
      Kind: van Wolter Roels en Aaltje Harmens
      Dopeling : PIETER of PIETJE
      Vader: : WOUTER ROELOFS
      Moeder: : AALTJE HARMENS
      Bron:
      Herv. gem. Drachten, doop 1674-1782
      Inventarisnr. : 622
      Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar
      Wijzigingsdatum: 19-12-2006

    • Ina Hazewinkel
      Message 2 of 2 , Feb 2, 2013
        Hallo Louise/Lutkse,

        Smallingerland, huwelijken 1743
        Vermelding: Bevestiging huwelijk op 10 maart 1743 in Drachten
        Bruidegom: Wouter Roels afkomstig van Opeinde
        Bruid: Aaltje Harmens afkomstig van Noorderdrachten

        Kinderen:

        Tweeling Jan en Tjeerd 1755
        Pieter 1758
        Trijntje 1761
        Hendrik 1765
        Lijsbet 1768

        Bruidegom: Pieter Wouters afkomstig van Noorderdrachten
        Bruid: Baukjen Sierds afkomstig van Ureterp
        28 november 1784 in Drachten

        Kinderen:

        Aaltje 15 september 1785
        Wouter 27 mei 1787