nieuw

  • Henk en corrie
    Message 1 of 41 , Jan 25, 2013
      Hallo allemaal,

      Ik wil mij even voorstellen, ik ben Henk Eikelenboom en ben al heel lang bezig met het zoeken naar mijn roots,
      daar heb ik nu een vraag over met betrekking Friesland.

      Mijn overgrootvader Albert Eikelenboom (1849-1930), was turfschipper/handelaar te Schipluiden, en volgens overlevering ging hij Friese turven in Friesland, hij bleef dan 1 week weg, vraag wie kan mij iets meer vertellen over deze handel.
      In de beginjaren zestig van vorige eeuw ben ik iemand tegen gekomen die een vertelde mij dat haar grootvader een foto had waar genoemde Albert op stond, had toen geen interesse nu wel, vraag wie kan mij een tip geven, daar ik de naam en woonplaats niet meer weet.

      Met een groet,
      Henk.

    • Bert Westra
      Message 41 of 41 , Jan 29, 2013
        Nynke,

        Bedankt. Het is voor mij nu ook een stuk duidelijker geworden.
        Ik begreep al niet waar Ina de naam Roeshart had gezien. Als hij
        als Johannes Rozendal in het weeshuis terecht is gekomen
        (zou zomaar mogelijk zijn) moet hier waarschijnlijk meer van te
        vinden zijn. Zodra ik kans zie om naar het archief te gaan zal ik
        hier naar kijken. Helaas is werk zo'n hinderlijke onderbreking
        van je vrije tijd :-)

        Bert

        ________________________________
        From: Bert Westra mailto:westrabert%40yahoo.com >
        To: "mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com
        "
        mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com

        Date: Monday, January 28, 2013, 10:21 AM

        Ina,
        Nynke,

        Even een paar opmerkingen:
        In de geboorte-akte van Johannes Hendrik staat duidelijk dat het een
        onwettig kind is. Behalve de moeder
        en degene die het kind aangeeft (weduwe Rosendal) wordt er geen ander
        persoon in de akte genoemd.
        In de overlijdensakte van Froukje komt ook de naam Roeshart niet voor.
        Joan He(i)nrich Ruchart kan als soldaat in Leeuwarden geweest zijn en de
        vader van Johannes Hendrik zijn.
        Hij zal dan ongetwijfeld ergens geregistreerd staan. Ik zal hier eens
        induiken.
        Bedankt voor jullie hulp.

        Bert

        mailto:Friesland-genealogy-unsubscribe%40yahoogroups.com

        Yahoo! Groups Links

        required)