Re: [Friesland-genealogy] namen op gebrandschilderde ramen van hervormde kerk te Hollum

  • Irene Visser
    Message 1 of 7 , Jan 9, 2013
      Hai,

      denk dat je even naar een mail adres zoeken moet, en/of bellen moet met het
      Sorgdrager Museum in Hollum. De vrouw van hoofd van het museum heeft alle
      Amelanders in naam gebracht. Is geloof ik de grootste stamboom van
      Amelanders en aanverwanten.

      Weet alleen haar naam niet meer. Maar als je naar het museum mailt kom je
      denk ik wel weer verder, en ja misschien kunnen jullie elkaar nog aanvullen
      ook.

      Groetjes Irene
      Amelandganger.

      Op 9 januari 2013 16:53 schreef Opoe Siemen <opoesiemen@...> het
      volgende:

    • opoesiemen
      Message 2 of 7 , Jan 9, 2013
        Beste Irene,

        Haar naam is Tineke Borsch-de Boer en haar man Pieter Jan was de beheerder van het Sorgdrager museum. Zij hadden ook geen informatie van deze personen. De hervormde doopboeken gaan tot 1690 en de kerk is in 1679 gebouwd dus valt het moeilijk te achterhalen vandaar mijn vraag voor deze groep. Alsnog bedankt je reactie.

        Groet,
        Jacob

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Irene Visser wrote:

> [...]
        >
        > Groetjes Irene
        > Amelandganger.
        >
        > Op 9 januari 2013 16:53 schreef Opoe Siemen het

      • Irene Visser
        Message 3 of 7 , Jan 9, 2013
          Hai Jacob,

          ja klopt is Tineke en Pieter-Jan. Denk haast dat je dan met de groep op
          niets uit loopt. Zijn al vaker vragen geweest van Ameland. En kwam niet
          meer uit dan alleen naar Tineke mailen. Maar ja wie weet.

          Zijn al weer paar jaar verder dan toen ik vragen ging stellen. Had Braunius
          en Hesselius dacht ik als dominee in de fam. op Ameland.

          Dat als jij daar nog meer van weet?

          groetjes Irene.

          Op 9 januari 2013 18:43 schreef opoesiemen <opoesiemen@...> het
          volgende:

        • opoesiemen
          Message 4 of 7 , Jan 9, 2013
            Dag Irene,

            Over deze dominees weet ik niet meer dan Pieter Jan en Tineke. Ik spreek hen geregeld aangezien mijn onderzoek veel overlap met hun voorouders heeft. Daarnaast schrijf ik vaak artikelen over de Amelander geschiedenis waar zij zich ook mee bezig houden.

          • Irene Visser
            Message 5 of 7 , Jan 9, 2013
              Jacob,

              jammer zei wisten ook niet veel meer over Braunius, en Hesselius, maar moet
              genoeg geweest zijn wat die betreffende mannen. Maar wie weet kom ik er nog
              eens achter.

              Ben wel eens een site tegengekomen met allerlei verhalen over Ameland en de
              geschiedenis. Maar ja helaas andere laptop dus veel favorieten ben ik
              kwijt. Maar heb je een url voor mij?

              Zijn Ameland gangers dus ben benieuwd, of ik nog wat leuks uitprinten kan
              voor de buurtjes om me heen op de campijn.

              Groetje Irene

              Op 9 januari 2013 19:08 schreef opoesiemen <opoesiemen@...> het
              volgende:

            • h. wouwes
              Message 6 of 7 , Jan 9, 2013
                Dominee Hesselius was in Edens, Spannum.

                Groet, Hinke
                Op 9 jan. 2013 19:04 schreef "Irene Visser" <
                irenejolanda.vandermeulen@...> het volgende: