Re: [Friesland-genealogy] trijntje reiners

  • Rimy Wiltink
    Message 1 of 5 , Jan 6, 2013
      Hallo Dirk.

      In de collectie van Pieter Nieuwland op Tresoar
      staat onderstaande informatie.
      http://www2.tresoar.nl/nieuwland/

      Genealogisch Onderzoek
      Bevolking Tietjerksteradeel

      Trijntje Reiners (TRIJNTJE REINERS)
      overl. Rijperkerk omstr. 1 jan. 1652, tr. Gosse Oebeles Sipma, el. te Tietjerk
      1616, op lidm. lijst Tietj. 1632, woont 1640 te Rijperkerk; TIE M3 451 (invent.
      20 jan. 1652), S2 5v, broer Jan te Huizum, mog. zusters Trijn (!) en Kunskje /
      Kinsck

      Bron: Collectie Pieter_Nieuwland, persoonsgegevens.

      Met vriendelijke groet.

      Rimy Veltman

      Message 2 of 5 , Jan 6, 2013
        Hallo,

        Ik heb deze ouders:

        Leeuwarden, huwelijken 1594
        Vermelding: Ondertrouw op 9 november 1594
        Bruidegom: Reiner Jans afkomstig van Huizum
        Bruid: Anne Heines
        Opmerking : NB
        Trouwregister Gerecht Leeuwarden 1594-1812, eindjaar is 1603
        Inventarisnr.: DTB 894

        Anna dochter van Heyn Cornelis, ovl < 1581 Wirdum - en Tryn Radbodusdr.
        4 kinderen Reiners:
        Trijntje, Jan, Kinsck en nog een Trijntje

        Pieter Nieuwland heeft dit over broer Jan:
        Jan Reiners (JAN REINERS)
        op Pylkwier onder Huizum, voorspr. ki. v Andries Jans en Antje Gosses onder
        Tietjerk, 1652 id. ki. v Gosse Oebeles en Trijntje Reiners, 1642 getuige
        huwelijkse voorwaarden Sybren Joukes en Trijntje Reiners, heeft twee zusters
        Trijntje, ook zuster Kunskje / Kinsck

        en de dtb dit:

        Leeuwarden, huwelijken 1611
        Vermelding: Ondertrouw in 1611
        Bruidegom: Jan Reyners
        Bruid: Trijn Jacobs

        Leeuwarden, huwelijken 1611
        Vermelding: Attestatie afgegeven op 15 mei 1611
        Bruidegom: Jan Reyners
        Bruid: Trijn Jacobs
        Opmerking : met attestatie van Huizum

        PN heeft dit over de 2e Trijntje:
        Trijntje Reiners (TRIJNTJE REINERS)
        tr. (1642) Sybren Joukes, LWL M18 430, 436, woont op Rijsens onder Huizum, akte
        van inbreng d.d. 27 mei resp. 1 juli 1642, getuigen: Gosse Oebeles van Sipma /
        Gosse Wbles van Sippama (tr. Trijn Reyners), Jan Reyners, Jouke Oepts / Uptsz
        (tr. Kunskje Reyners)

        Kinsck Reynersdr (KUNSKE REINERS)
        tr. Jouke Oepts (overl. Kimswerd 1648), is wsch. afk. van Huizum, vgl. LWL M18
        436 (1642), well. broer Jan en twee zusters Trijntje

        Dit zou de dochter van Jan Reiners kunnen zijn:
        Nanne Lieuwes (NANNE LIEUWES)
        te Pylkwier onder Huizum, tr. Antje Jans, LWL M31 21, beiden overl. voor 10 april 1676;
        ki.: Reiner, dan meerderj., Janke / Jantje, Geertje (cur.: Jan Rommerts)

        Groet Margreet