RE: [Friesland-genealogy] Jack Sorensen 23-12-1901

    Message 1 of 4 , Dec 31, 2012
      Ina,

      Met “In de 1930” bedoel ik uiteraard in de 1930 US census.

      Volgens de passagierslijst van de Rotterdam heeft Renstje van 1923 tot
      10.10.1931 in Amerika gewoond. Ze arriveert op 01.02.1932 in New York als
      Renstje Mertens. Ze is dus ruim 3 maanden naar Nederland geweest en keert
      terug naar echtgenoot G.J. Mertens. Ze wonen op het adres 267 Boyd Ave,
      Jersey City, New Jersey.

      In 1940 woont Gerrit Mertens op 265 Boyd Ave., Jersey City en is dan
      getrouwd met de 44-jarige Helen. Zij heeft een dochter Helen Mold en is dus
      mogelijk eerder met een meneer Mold getrouwd geweest. Volgens de 1940
      gegevens woonden Gerrit en Helen in 1935 in hetzelfde huis.

      En inderdaad, in 1930 blijkt Helen met echtgenoot Edward Mold en hun
      3-jarige dochter Helen te wonen op het adres 265 Boyd Ave., Jersey City. Op
      nummer 267 woont (o.a.) Gerrit Mertens met echtgenote Renstje en broer
      Johannes……

      Dus tussen 1932 en 1935 moeten Gerrit en Renstje zijn gescheiden en is
      Gerrit hertrouwd met Helen.

      Volgens de SSDI gegevens werd Helen S. Mertens geboren op 12-02-1899 in New
      Jersey en overleed ze in april 1996 in Morristown, New Jersey.

      Met vriendelijke groet,

      Nynke van den Hooven

      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Message 2 of 4 , Dec 31, 2012
        Hallo Nynke,

        Jij ook zeer befankt voor deze informatie.

        Groet Ina