RE: [Friesland-genealogy] Jack Sorensen 23-12-1901

    Message 1 of 4 , Dec 31, 2012
      Ina,

      Wat denk je van onderstaaande?:

      Plaats Rotterdam

      Geboortedatum 23-12-1901

      Opmerkingen akte nr. 12127

      Bron Rotterdam 1901 p126

      Kind Jacobus Severin Sörensen

      Vader Egbertus Jacobus Sörensen

      Moeder Neeltje Margaretha Weeteling

      In de 1930 komt hij voor samen met een 30-jarige Henry Sorensen. Dat is dan
      de navolgende, lijkt me:

      Plaats Rotterdam

      Geboortedatum 15-01-1900

      Opmerkingen akte nr. 587

      Bron Rotterdam 1900 a075

      Kind Hendrik Jacobus Egbertus Sörensen

      Vader Egbertus Jacobus Sörensen

      Moeder Neeltje Margaretha Weeteling

      Met vriendelijke groet,

      Nynke van den Hooven.

      Message 2 of 4 , Dec 31, 2012
        Ina,

        Met “In de 1930” bedoel ik uiteraard in de 1930 US census.

        Volgens de passagierslijst van de Rotterdam heeft Renstje van 1923 tot
        10.10.1931 in Amerika gewoond. Ze arriveert op 01.02.1932 in New York als
        Renstje Mertens. Ze is dus ruim 3 maanden naar Nederland geweest en keert
        terug naar echtgenoot G.J. Mertens. Ze wonen op het adres 267 Boyd Ave,
        Jersey City, New Jersey.

        In 1940 woont Gerrit Mertens op 265 Boyd Ave., Jersey City en is dan
        getrouwd met de 44-jarige Helen. Zij heeft een dochter Helen Mold en is dus
        mogelijk eerder met een meneer Mold getrouwd geweest. Volgens de 1940
        gegevens woonden Gerrit en Helen in 1935 in hetzelfde huis.

        En inderdaad, in 1930 blijkt Helen met echtgenoot Edward Mold en hun
        3-jarige dochter Helen te wonen op het adres 265 Boyd Ave., Jersey City. Op
        nummer 267 woont (o.a.) Gerrit Mertens met echtgenote Renstje en broer
        Johannes……

        Dus tussen 1932 en 1935 moeten Gerrit en Renstje zijn gescheiden en is
        Gerrit hertrouwd met Helen.

        Volgens de SSDI gegevens werd Helen S. Mertens geboren op 12-02-1899 in New
        Jersey en overleed ze in april 1996 in Morristown, New Jersey.

        Met vriendelijke groet,

        Nynke van den Hooven

        Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
        <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com> ;
        gelderland-genealogy@yahoogroups.com
        <mailto:gelderland-genealogy%40yahoogroups.com> ;
        groningen-genealogy@yahoogroups.com
        <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com> ;
        noord holland; overijssel-genealogy@yahoogroups.com
        <mailto:overijssel-genealogy%40yahoogroups.com> ;
        utrecht_genealogie@yahoogroups.com
        <mailto:utrecht_genealogie%40yahoogroups.com> ;
        zuidholland-genealogy@egroups.com
        <mailto:zuidholland-genealogy%40egroups.com>

      • Ina Hazewinkel
        Message 3 of 4 , Dec 31, 2012
          Hallo Nynke,

          Jij ook zeer befankt voor deze informatie.

          Groet Ina