Jack Sorensen 23-12-1901

  • Ina Hazewinkel
    Message 1 of 4 , Dec 30, 2012
      Beste Allemaal,

      Een stroom van Reactie's, ik het verhaal even op een rijtje zetten:

      Renstje Bralds is geboren op 21-10-1901 te Hoogkerk
      Vader: Andries Bralds moeder: Minke Bosma

      Zij trouwt op 14-04-1923 te Hoogkerk met
      Gerrit Johannes Mertens geboren te Hoogkerk op 09-09-1898
      zoon van Johannes Mertens en Geeske Arends
      GJ Mertens overlijd in Jul 1980, Clifton, Passaic, New Jersey,

      Ze hebben geen kinderen.
      Het echtpaar vertrekt eind april 1924 naar Amerika,
      Waar ze aankomen op 04 mei 1923.

      Renstje en Gerrit wonen volgens de United states federal census van 1930 :
      Jersey Citty Hudson, New Jersey
      Renste is tussen 1930 en 1932 terug gegaan naar Nederland,
      waarom? Scheidng?
      Om vervolgens weer op 1 februari 1932 aan te komen in Amerika.

      Gerrit Jan Mertens woonde volgens de United states federal census van 1940,
      Nog steeds op het zelfde adres Renstje niet meer.

      Vervolgens huwt Rensje met met Jack Sorensen
      Jack geboren op 23-12-1901 in Holland( Holland Amerika??)
      Hij overlijd op 01- juni 1978 in Hudson New Jersey.

      Ik wil graag weten het huwelijk van Renstje en Jack,
      voorgeslacht van Jack,
      En overlijdensplaats en datum van Renstje.

      Renstje word ook aangegeven als Rence Sorensen, Renatje,

      Groet Ina
      Message 2 of 4 , Dec 31, 2012
        Ina,

        Wat denk je van onderstaaande?:

        Plaats Rotterdam

        Geboortedatum 23-12-1901

        Opmerkingen akte nr. 12127

        Bron Rotterdam 1901 p126

        Kind Jacobus Severin Sörensen

        Vader Egbertus Jacobus Sörensen

        Moeder Neeltje Margaretha Weeteling

        In de 1930 komt hij voor samen met een 30-jarige Henry Sorensen. Dat is dan
        de navolgende, lijkt me:

        Plaats Rotterdam

        Geboortedatum 15-01-1900

        Opmerkingen akte nr. 587

        Bron Rotterdam 1900 a075

        Kind Hendrik Jacobus Egbertus Sörensen

        Vader Egbertus Jacobus Sörensen

        Moeder Neeltje Margaretha Weeteling

        Met vriendelijke groet,

        Nynke van den Hooven.

        Message 3 of 4 , Dec 31, 2012
          Ina,

          Met “In de 1930” bedoel ik uiteraard in de 1930 US census.

          Volgens de passagierslijst van de Rotterdam heeft Renstje van 1923 tot
          10.10.1931 in Amerika gewoond. Ze arriveert op 01.02.1932 in New York als
          Renstje Mertens. Ze is dus ruim 3 maanden naar Nederland geweest en keert
          terug naar echtgenoot G.J. Mertens. Ze wonen op het adres 267 Boyd Ave,
          Jersey City, New Jersey.

          In 1940 woont Gerrit Mertens op 265 Boyd Ave., Jersey City en is dan
          getrouwd met de 44-jarige Helen. Zij heeft een dochter Helen Mold en is dus
          mogelijk eerder met een meneer Mold getrouwd geweest. Volgens de 1940
          gegevens woonden Gerrit en Helen in 1935 in hetzelfde huis.

          En inderdaad, in 1930 blijkt Helen met echtgenoot Edward Mold en hun
          3-jarige dochter Helen te wonen op het adres 265 Boyd Ave., Jersey City. Op
          nummer 267 woont (o.a.) Gerrit Mertens met echtgenote Renstje en broer
          Johannes……

          Dus tussen 1932 en 1935 moeten Gerrit en Renstje zijn gescheiden en is
          Gerrit hertrouwd met Helen.

          Volgens de SSDI gegevens werd Helen S. Mertens geboren op 12-02-1899 in New
          Jersey en overleed ze in april 1996 in Morristown, New Jersey.

          Met vriendelijke groet,

          Nynke van den Hooven

          Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
          <mailto:Friesland-genealogy%40yahoogroups.com> ;
          gelderland-genealogy@yahoogroups.com
          <mailto:gelderland-genealogy%40yahoogroups.com> ;
          groningen-genealogy@yahoogroups.com
          <mailto:groningen-genealogy%40yahoogroups.com> ;
          noord holland; overijssel-genealogy@yahoogroups.com
          <mailto:overijssel-genealogy%40yahoogroups.com> ;
          utrecht_genealogie@yahoogroups.com
          <mailto:utrecht_genealogie%40yahoogroups.com> ;
          zuidholland-genealogy@egroups.com
          <mailto:zuidholland-genealogy%40egroups.com>

          Message 4 of 4 , Dec 31, 2012
            Hallo Nynke,

            Jij ook zeer befankt voor deze informatie.

            Groet Ina